VW a introdus un nou motor pe benzină, pentru gama Golf, care pretinde că oferă aceeaşi eficienţă din punct de vedere al consumului de combustibil, cu un motor diesel. De asemenea, diferenţa dintre cele două este şi preţul mai ieftin al celui pe benzină.
Noul VW Golf 1.5 TSI ACT Bluemotion este alimentat cu o versiunea de 128 CP a motorului TSI de 1,5 litri al companiei. Motorul dispune de sistemul Active Cylinder Management, care opreşte doi dintre cele patru cilindri atunci când este posibil, pentru o mai bună economie de combustibil, precum şi o funcţie „eco-coasting” atunci când este asociată cu transmisia DSG opţională cu şapte trepte.
VW spune că Bluemotion 1.5 TSI ACT asociat cu transimia automată DSG se clasifică ca un sistem micro-hibrid. Acesta intervine de îndată ce şoferul ia piciorul de pe pedală sau maşina coboară o panta uşoară, opreşte complet motorul şi îl decuplează de ambreiaj.
Astfel, se va atinge o economie de combustibil de 0.4 l/100 km sau 0.2 l/100 km faţă de prima generaţie a sistemului „Coasting”. După perioada de rulare cu motorul deconectat, acesta va fi repornit automat.
VW va oferi motorul 1.5 TSI ACT Bluemotion mai multe modele, urmând să introducă noi derivate ale sistemului de propulsie pe alte pieţele, inclusiv versiuni cu mai puţini cilindri.
Noul VW Golf 1.5 TSI ACT Bluemotion este disponibil acum în Europa, atât în hatchback, cât şi în alte variante de caroserie.