Volkswagen a lansat o ediţie specială a modelului Polo, denumită R WRC, care va fi construită în doar 2.500 de exemplare cu volanul pe partea stângă şi care este, mai mult sau mai puţin, la fel ca prototipul Polo WRC Street prezentat de Volkswagen la Salonul Auto Worthersee din primăvara lui 2012.
Toate cele 2.500 de exemplare Volkswagen Polo R WRC vor fi vopsite la fel, în alb, cu dungi albastre şi gri, la fel ca maşina din imagini, şi vor avea jante de 18 inci cu un design inspirat din lumea raliurilor.
Sub capota micului hatchback german stă un motor de 2,0 litri cu turbocompresor care dezvoltă 217 CP şi 350 Nm, cu 37 CP şi 100 Nm mai mult decât modelul Polo GTI. Cu atâta putere, maşinuţa face suta în 6,4 secunde şi poate ajunge până la o viteză maximă de 243 km/h.
Deşi Volkswagen nu a publicat nici o imagine cu interiorul, germanii ne-au dat de înţeles că volanul e îmbrăcat în piele Alcantara, pedalele sunt din aluminiu, iar printre echipamentele standard se numără un sistem de climatizare automată, cruise control şi un sistem de navigaţie.
Preţul de listă în Germania pentru Volkswagen Polo R WRC este de 33.900 de euro.
Pe lângă modelul de stradă Polo R WRC, Volkswagen a dezvăluit şi versiunea de competiţie a modelului Polo, care se numeşte tot R WRC, dar care, spre deosebire de cea destinată drumurilor publice, chiar va concura în WRC, după cum îi spune şi numele.
Volkswagen Polo R WRC de competiţie va debuta în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) în ianuarie 2013, la Raliul Monte Carlo. Cei doi piloţi care vor conduce modelele Polo R WRC pentru Volkswagen sunt Sebastien Ogier şi Jari-Matti Latvala. Maşinile de raliu ale celor de la Volkswagen au sub capotă un motor de 1,6 litri cu turbocompresor care dezvoltă 311 CP.