Volkswagen Golf GTI era nevoit să primească un plus de putere din partea grupului VAG, după decizia de a ridica puterea lui SEAT Leon Cupra la 290 de CP. Interesant este faptul că noua versiune Volkswagen Golf GTI Clubsport sare de la 230 CP la 265 CP, iar pentru scurte perioade de timp, motorul poate livra şi un maximum de 290 CP.
Eleronul spate şi evacuarea dublă sunt elementele care atrag atenţia în spatele maşinii
Performanţele dinamice pe linie dreaptă sunt similare cu cele ale fratelui de la SEAT, dar puţin mai lente: 5.9 secunde pentru un 0-100 km/h, faţă de 5.7 pentru Cupra. Cu DSG-ul e şi mai „lent”, cu 6 secunde pentru 0-100 km/h. De altfel, diferă şi modul în care se livrează puterea: dacă Leon are 290 CP în standard, la Golf trebuie să faci kick-down în pedala de acceleraţie, iar acesta îţi va oferi 10 secunde de nebunie pură.
Dinamica pe linie dreaptă nu este însă cea care contează cel mai mult, iar noul GTI Clubsport are tot ce-i trebuie pentru a fi extrem de rapid pe viraje. În plus, Clubsport vine cu un pachet aerodinamic, cu jante de 19 inci şi cu stickere speciale, care-l diferenţiază faţă de un GTI normal.
Probabil cele mai glorioase scaune în segment. Iar măciulia schimbătorului de viteze…. aaaaa!
Interiorul se remarcă prin scaunele sport îmbrăcate în Alcantara, material care se regăseşte şi pe volan şi panourile de uşi, cu aţă roşie care-i scoate în evidenţă caracterul sportiv. Măciulia schimbătorului manual al cutiei de viteze este absolut genială, iar pedalierul sport şi emblemele GTI completează atmosfera sport de la bord.
Aşteptăm cu interes să facem un test comparativ între cei doi fraţi de concern, până atunci puteţi admira maşina în galeria foto!