Mai întâi, Volkswagen a făcut paradă cu nonşalanţă cu multe miliarde de euro, anunţând că este dispusă să cumpere companii auto sau să realizeze parteneriate importante. După o serie de zvonuri privind „cumpărăturile” pe care ar intenţiona să le facă gigantul german, iată că, în vara lui 2010, VW a iniţiat un parteneriat cu Suzuki.
De fapt, toată lumea a văzut acest parteneriat ca pe o acaparare treptată a companiei japoneze de către grupul Volkswagen, cu excepţia japonezilor: recent, oficialii japonezi s-au arătat deranjaţi de direcţia pe care o abordează VW în cadrul acestui parteneriat, afirmând că ei se consideră egalii germanilor.
Prin urmare, Suzuki nu a renunţat la planul de a colabora şi cu alţi constructori, cum ar fi Fiat, împreună cu care a realizat în comun modelele gemene Suzuki SX4 şi Fiat Sedici. Strategia „seeing other people” i-a deranjat pe cei de la Volkswagen, care au ajuns până în punctul în care nu au mai comunicat oficial cu Suzuki o perioadă.
Acum, însă, grupul Volkswagen iese la rampă, denunţând parteneriatul, pe motiv că Suzuki l-ar fi încălcat cumpărând motoare diesel de la alt constructor (ceea ce, de altfel, Suzuki declarase că e liber să facă). Deşi germanii s-au ferit să indice numele celui de-al treilea constructor, este destul de clar că e vorba de grupul Fiat.
Pentru moment, germanii tratează destul de voalat acest adevărat „love affair”: conform oficialilor VW, acest contract contravine termenilor înţelegerii dintre germani şi japonezi, iar VW le-a acordat japonezilor o perioadă de câteva săptămâni pentru a remedia problema. În plus, VW rămâne deschis discuţiilor şi continuă să vadă în Suzuki „o investiţie atractivă”.
Pentru moment, răspunsul japonezilor se lasă aşteptat, dar pariurile din lumea analiştilor auto sunt puse pe un „divorţ” iminent între cele două companii, ceea ce ar putea reprezenta unul dintre cele mai răsunătoare eşecuri din istoria modernă a achiziţiilor Volkswagen.
O telenovelă pe care o vom urmări cu mult interes în perioada următoare. Suntem curioşi dacă, la Salonul Auto Frankfurt 2011, vom remarca o relaţie rece între VW şi Suzuki.