Cu toţii am resimţit, şi nu o dată, efectul copleşitor al unui TIR care trece în viteză pe autostradă, în timp ce ne străduiam să ne menţinem maşina pe drum. Acesta este doar un semnal al efortului pe care motoarele de camioane trebuie să-l depună, pentru a trage după ele uriaşele remorci dreptunghiulare, umplute cu marfă de câte zeci de tone.
Mercedes-Benz a luat în serios problema, prezentând conceptul unui TIR aerodinamic, cu un design optimizat, dar în continuare util. Aero trailer este o remorcă ce beneficază de suprafeţe special gândite pentru a aluneca liniştită pe şosea.
Roţile sunt obturate de panouri speciale, iar partea din spate beneficiază de prelungiri speciale, precum şi de un difuzor de aer al cărui design de efect este dublat de funcţia de a reduce consumul de motorină. Iar dacă tot am ajuns la capitolul consum, merită să ne aruncăm ochii peste câteva cifre oferite de camion.
La un parcurs anual de 150.000 de kilometri, cantitatea de carburant salvată de Mercedes Aero trailer este de nu mai puţin de 2.000 de litri, ceea ce se traduce printr-o cantitate de dioxid de carbon redusă considerabil, iar totul, datorită rezistenţei la înaintare redusă cu 18 procente. Conceptul a debutat la salonul belgian Trailer 2011, desfăşurat chiar zilele acestea.