Japonezii de la Toyota spun despre prototipul FV2 că poate comunica intuitiv cu cel care îl conduce. Practic, ca soluţie alternativă la folosirea unui volan clasic, FV2 este manevrat prin înclinarea corpului înainte, înapoi, lateral stânga sau dreapta.
Mai mult, FV2 se poate realiza o conexiune cu alte vehicule aflate în apropiere şi cu infrastructura ce susţine traficul, graţie tehnologiei ITS. Astfel, accentul este pus pe siguranţa în trafic prin furnizarea de informaţii predictive asupra felului în care se desfăşoară circulaţia în intersecţii agomerate, de exemplu.
FV2 îşi propune astfel să realizez o conexiune între utilizator şi vehicul, asemănătoare cea a unui călăreţ cu calul său. Cu ajutorul tehnologiei împrumutate din programul „Toyota Heart Project”, FV2 va folosi recunoaşterea vocală şi facială pentru a determina starea de spirit a utilizatorului la un moment dat, iar pe baza informaţiilor colectate şi stocate, poate acţiona ca un copilot şi îmbunătăţi experienţa de condus.
Conceptul are un ampatament de 2.360 mm şi măsoară 3.000 mm lungime, 1.600 mm lăţime şi 990 mm înălţime în modul Parking, respectiv 1.780 mm în modul Driving.