Aceasta este Toyota Mirai, prima maşină de serie cu sistem de propulsie cu pilă de hidrogen de la producătorul care a lansat în 1997 hibrida Prius. Şi, aşa cum poţi să vezi, niponii au mizat pe un design destul de futurist pentru berlina cu patru uşi care scoate doar vapori de apă pe ţeava de eşapament. Un design care nu s-a schimbat aproape deloc faţă de conceptul FCV anunţat în 2013.
Mirai, care în japoneză înseamnă viitor, a fost lansat astăzi pe piaţa din Japonia, urmând ca Statele Unite ale Americii şi Europa să devină pieţe de desfacere abia în 2016. Dar chiar dacă a fost denumit model de serie, este vorba despre doar câteva sute de exemplare la început. Mai exact, 400 în Japonia şi aproximativ 300 în restul lumii în primul an.
Sunt cifre care scot la iveală, din nou, infrastructura foarte slabă a distribuţiei de hidrogen, în acest moment existând doar câteva zeci de staţii de alimentare în lumea întreagă, majoritatea în statul american California. Acesta este unul dintre motivele pentru care şi Hyundai şi Honda au o producţie mică la modelele lor cu pilă de hidrogen.
În cazul lui Toyota Mirai, sistemul de propulsie e constituit din două rezervoare de hidrogen compresat care pot stoca suficient combustibil pentru o autonomie cuprinsă între 400 şi 700 km. Hidrogenul e trimis către pila de combustie, unde se combină cu oxigenul din aerul înconjurător şi, în urma unei reacţii chimice, se produce curent electric care merge la un motor electric.
Potrivit Toyota, o realimentare completă durează în jur de cinci minute, iar energia electrică produsă de maşină ar putea, teoretic, să alimenteze o casă vreme de o săptămână.
Niponii nu au dat nici un alt detaliu despre datele tehnice ale maşinii, însă Yoshikazu Tanaka, inginerul şef adjunct al departamentului de vehicule viitoare de la Toyota, a ţinut să sublinieze că Mirai „accelerează destul de rapid de la 40 la 70 km/h”.
Preţul de pornire, în Japonia, va fi de aproximativ 58.000 de dolari americani înainte de taxe şi subvenţii de la stat.
VIDEO: