Deşi suntem obişnuiţi cu topuri ale
celor mai valoroase mărci sau a celor mai vândute, iată că
Interbrand a realizat recent un studiu privind măsura în care
companiile de pe tot mapamondul pot fi catalogate drept ecologice.
Iar Toyota ocupă prima poziţie a acestui top, lucru
remarcabil pentru gigantul japonez.
De altfel, Toyota nu este doar primul constructor auto
considerat cel mai ecologic, brandul japonez ocupând prima
poziţie într-un clasament al tuturor companiilor din lume,
devansând nume grele, precum 3M sau Siemens. Însă acum ne
interesează strict situaţia companiilor auto.
Cu un scor de 64,19, Toyota devansează destul de
confortabil grupul Volkswagen (pe poziţia a doua, cu 58,9 puncte)
şi compania Honda (pe poziţia a treia, cu 58,85 puncte).
Un mare avantaj al japonezilor îl reprezintă consolidarea numelui
Prius, model care a dat tonul producţiei de serie mare a maşinilor
cu propulsie hibridă.
Următorii în top sunt coreenii de la Hyundai, urmaţi de germanii
de la BMW. Pe poziţia a şase se plasează firma rivală a
bavarezilor, Mercedes-Benz, urmată de Ford, pe locul 20. Din
păcate, Interbrand a realizat doar un TOP 50 al companiilor, aşa
încât doar aceste şapte mărci auto figurează în acest top
al celor mai ecologice branduri auto.
Specialiştii Interbrand au realizat acest studiu pe baza
informaţiilor publice legate de grija faţă de mediu şi de poluarea
înregistrată de acţiunile şi sistemele de producţie ale fiecărei
companii. Aceste informaţii au fost coroborate cu percepţia
publicului despre ce înseamnă o companie ecologică, în urma unui
program amplu de intervievare a peste 10.000 de clienţi din
cele mai importante 10 pieţe ale lumii.
Mai multe date despre metodologie şi companiile din TOP 50 Best
Global Green Brands 2011 găsiţi pe
site-ul oficial Interbrand.