Aflăm din Business Magazin că Alianţa Renault-Nissan a inaugurat uzina de maşini de la Tanger, din Maroc, unde se va construi noul monovolum Dacia Lodgy. Investiţia totală se ridică la un miliard de euro, iar planurile sunt destul de ambiţioase: de la 170.000 de unităţi anual se va ajunge, în 2015, la nu mai puţin de 400.000 de maşini care vor ieşi de pe liniile de montaj anual.
VEZI AICI POZE DIN UZINA RENAULT DIN MAROC
Dacă până acum se ştia că la această uzină se vor produce monovolumul familist Dacia Lodgy, precum şi o utilitară derivată din acesta, iată că oficialii vin cu o menţiune interesantă: un vehicul pentru pasageri, realizat pe platforma utilitarei. Cu alte cuvinte, Lodgy va avea un fel de frate mai spartan, despre care nu ştim dacă va oferi 7 locuri sau doar 5.
Ceea ce ne duce invariabil la exemplul VW: Volkswagen Touran este un monovolum compact cu pretenţii, bazat pe platforma tehnică a lui Volkswagen Golf. Însă pe aceeaşi platformă este realizat şi modelul utilitar Volkswagen Caddy, care, pe lângă versiunea van, beneficiază şi de una pentru persoane, mai ieftină şi mai spartană decât Touran.
Deocamdată, nu ştim cât de apropiat va fi acest al treilea model Renault de monovolumul Lodgy, nici dacă este vorba despre un model destinat strict pieţelor din regiunea Magreb (Maroc, Algeria, Tunisia, Libia şi Mauritania). Dar, date fiind zvonurile privind preţul noii utilitare Dacia (care se estimează că va fi jumătate din cel al unui Renault Kangoo), noul model misterios ar putea deveni una dintre cele mai ieftine familiste din lume.
Sperăm ca la Salonul Auto Geneva 2012 să aflăm mai multe informaţii, o dată cu inaugurarea mondială a noii Dacia Lodgy.