Cunoscuta companie Bosch, unul dintre marii producători ai
sistemelor de control al stabilităţii ESP, a realizat recent un
studiu în mai multe ţări europene. Din care a rezultat că a
crescut numărul cumpărătorilor de maşini noi echipate cu ESP, însă
este loc de mai bine.
Ca o medie generală, în 2010 circa 60% din maşinile noi
comercializate în ţările UE au fost dotate cu ESP. Totuşi,
specialiştii Bosch apreciază că, în multe cazuri în care ESP-ul
este pe lista de opţionale, clienţii preferă să dea banii pe alte
dotări, minimizând importanţa ESP-ului.
Din luna noiembrie 2011, însă, toate modelele noi care
vor fi comercializate în UE vor trebui să fie dotate standard cu
sistemul ESP. Atenţie, vorbim de modele noi care vor fi
lansate pe piaţă din acea lună – prin urmare, această directivă nu
se aplică, de exemplu, actualei generaţii
Dacia Logan facelift, care a avut premiera mondială în
2008.
Ce înseamnă acest lucru pentru cei care vor să îşi
cumpere o maşină în curând? În primul rând, un model nou,
care va fi lansat pe piaţă în noiembrie (de exemplu, o versiune
facelift a unui model deja existent) va fi sensibil mai scump din
cauza sistemului ESP standard.
Apoi valoarea la revânzare a unei maşini va fi mai
redusă dacă nu este dotată cu sistemul ESP –
calificativele Euro NCAP iau în considerare echiparea maşinilor cu
acest sistem, ceea ce s-a reflectat recent în rezultatul obţinut de
Dacia Duster, care a luat doar
3 stele tocmai din cauză că ESP-ul este oferit opţional doar pe
versiunea de top.
Însă, mai mult decât banii, ar trebui să vă îngrijoreze
securitatea mai mică în lipsa ESP-ului: conform studiilor,
dacă în 2010 toate maşinile din UE ar fi fost echipate cu ESP, s-ar
fi înregistrat cu 100.000 mai puţine accidente, din care 4.000 nu
ar mai fi fost fatale.
Urmăriţi în clipul următor ce înseamnă sistemul ESP, cum
funcţionează şi care sunt avantajele acestuia:
Cum functioneaza sistemul ESP – testul cutiei care cade de pe
tare.ro