Partea cu „cel mai sexy Rolls-Royce construit vreodată” nu ne aparţine (cu toate că nu suntem în dezacord), sunt fix cuvintele folosite de Rolls-Royce în comunicatul de presă al lui Dawn.
Tot de aici aflăm că designul lui Dawn păstrează principiile care au caracterizat maşinile Rolls-Royce de-a lungul timpului: înălţimea roţii reprezintă jumătate din înălţimea caroseriei maşinii, consola spate lungă în comparaţie cu cea din faţă, linia „umerilor” este înaltă etc.
Cu toate că Dawn este o maşină nouă – Roll-Royce menţionează în mod repetat că acesta nu este doar un Wraith decapotabil (nu că ar fi fost ceva rău în asta oricum), circa 80% dintre elementele caroseriei având un design diferit de cel al coupéului menţionat anterior – numele este un elogiu adus modelului decapotabil Silver Dawn din 1953.
Britanicii au hotărât să facă dreptate caracteristicii „2+2” întâlnită destul de des în industria auto modernă, însă care nu reflectă în mod clar capacitatea de acomodare a pasagerilor (se aude, Porsche 911?). Aşa că între cei 3,112 metri de ampatament patru pasageri îşi găsesc suficient spaţiu de răsfăţ, printre piele şi lemn. Şi, cu toate că nu aduce dovezi clare, Rolls-Royce se laudă că aceasta este cea mai silenţioasă decapotabilă din lume.
Desigur, asta face ca Rolls-Royce Dawn să aibă 5,2 metri lungime, însă vorbim de un Rolls-Royce, aşa că nu putem să părem surprinşi în mod neprofesional. Da, Rolls-Royce a creat o decapotabilă mai lungă decât un S-Class şi mai grea decât un Range Rover Sport: 2.560 de kilograme.
Pentru ca cele 2,5 tone să nu reprezinte o problemă, Dawn se foloseşte de un motor V12 de 6,6 litri, cu 570 CP şi 780 Nm, suficient pentru sprinturi 0-100 km/h în 4,9 secunde.
Rolls-Royce Dawn îşi va face intrarea la Salonul Auto de la Frankfurt 2015.