Centrul Tehnic Titu se întinde pe o suprafaţă de peste
350 ha şi peste 300 de angajaţi. Aici se pot testa
vehiculele şi organele mecanice concepute în birourile de
proiectare Renault din Bucureşti sau din lume. Acesta cuprinde 100
de bancuri de încercări, destinate vehiculelor întregi şi
componentelor acestora, ce permit recrearea unor condiţii de
funcţionare extreme: rezistenţa la frig, simulator de
expunere la soare, cabină de ploaie etc.
Interesant este faptul că Centrul Tehnic Titu dispune de o
reţea de piste, cu o lungime totală de peste 32
km, realizată doar în 6 luni, care permite analizarea în
cele mai mici detalii a comportamentului vehiculelor în diverse
condiţii de utilizare. 10 tipuri de piste, printre
care pista rapidă, pistele cu proiecţie de pietriş, praf şi apă sau
circuitul de oraş, reproduc dificultăţile pe care un conducător
auto le-ar putea întâlni, de la drumurile de ţară,
până la cele din marile oraşe aglomerate sau autostrăzi.
Clădirile din Centrul Tehnic Titu adăpostesc zeci de
bancuri de testare pentru vehicule, dar şi pentru componente de
vehicule sau componente mecanice. Maşina sau doar anumite
componente, sunt expuse ore întregi la simulatoarele de
soare sau de frig, la cabinele de ploaie cu intensităţi
deiverse, sau merg timp de luni întregi pe bancurile
autopilotate cu rulouri, care acţionează ambreiajul,
schimbătorul de viteze şi acceleraţia la fel ca un pilot care
conduce pe diferite rute.
300 de ingineri şi tehnicieni specializaţi
lucrează acum în cadrul Centrului Tehnic Titu, pentru a pegăti şi
efectua testele pe piste sau cu ajutorul bancurilor şi pentru a
asigura mentenanţa tuturor mijloacelor de încercare. Munca lor se
desfăşoară zilnic în strânsă legătură cu centrele tehnice
de la Aubevoye şi Lardy, din Franţa, dar şi cu birourile
de proiectare din Bucureşti, unde sunt concepute noile vehicule sau
organe mecanice.