Acesta este noul Renault Talisman, sedanul de dimensiuni medii al mărcii auto franceze. O maşină care înlocuieşte două modele – Laguna şi Latitude – şi care vrea să joace în aceeaşi ligă cu maşini ca Volkswagen Passat, Opel Insignia şi Mazda6.
Şi, pe hârtie cel puţin, noul Renault Talisman dovedeşte că are trăsăturile necesare pentru a concura cu modelele menţionate anterior.
Cu o lungime de 4,85 metri şi un ampatament de 2,81 metri, berlina franceză are un design exterior care a fost descris în comunicatul oficial ca fiind „elegant”. Partea frontală e dominată de grila cromată a radiatorului şi de logoul Renault. Tot aici se regăsesc luminile de zi cu LED care luminează în forma literei C.
În partea din spate, stopurile foarte lungi pornesc din colţuri şi se continuă către logoul centrat pe capacul portbagajului care oferă un volum de încărcare de 608 litri, cu 22 de litri mai mare decât a principalului său rival, Volkswagen Passat.
Pe lista de vopsele vor exista zece nuanţe, dintre care nouă metalizate şi una nemetalizată, în vreme ce opţiunile de jante vor include modele care pornesc de la dimensiunea de 16 inci şi se opresc la 19 inci.
Înăuntru, Renault Talisman îi aşteaptă pe şofer şi pasageri cu scaunele faţă inspirate din fotoliile folosite de companiile de transport aerian la clasa Business (încălzite, cu masaj, cu memorie, ajustabile pe zece direcţii şi cu tetiere ajustabile pe şase direcţii). În spate, bancheta oferă spaţiu pentru trei persoane şi poate fi rabatată în format 60/40 pentru a creşte capacitatea portbagajului.
Potrivit informaţiilor oficiale, clienţii vor putea alege una dintre cele cinci ambianţe interioare disponibile: Life (bord negru, volan îmbrăcat în piele, scaune îmbrăcate în stofă), Zen (la fel echiparea Life, doar că se folosesc culori mai deschise), Business (mai multe echipamente, acelaşi design), Intens (scaune îmbrăcate în piele şi stofă; opţional, scaune îmbrăcate în piele maro sau neagră) şi Initiale Paris (bord negru sau gri şi scaune şi volan îmbrăcate în piele Nappa).
În echipare standard, Talisman vine cu un sistem multimedia cu radio-CD şi ecran LCD cu diagonala de 11 cm. Echiparea de mijloc aduce sistemul de infotainment R-Link 2 cu ecran tactil de 18 cm, iar nivelul de top vine cu un ecran de 22 cm. Totodată, pe lista de opţionale se va afla şi un sistem audio Bose cu 13 difuzoare, dintre care două sunt subwoofere.
Lista de echipamente de siguranţă disponibile include regulatorul de viteză adaptiv, frânarea automată în situaţii de urgenţă, detectorul de semne de circulaţie, camera video pentru mersul înapoi, asistentul pentru parcare şi head-up display-ul.
La capitolul tren de rulare, francezii spun că noul Talisman este singurul model din segmentul D care combină direcţia pe toate roţile cu suspensia adaptivă. Totodată, berlina Renault foloseşte sistemul Multi-Sense (la fel ca noua generaţie Espace), care modifică parametrii de funcţionare a suspensiei, direcţiei, motorului şi transmisiei automate. Prin intermediul acestuia, şoferul poate să aleagă cinci moduri de condus: Comfort, Sport, Eco, Neutral şi Perso (acesta din urmă putând fi personalizat).
Cadranele de bord îmbină clasicul cu modernul
Renault Talisman va fi disponibil cu o selecţie de cinci propulsoare, dintre care două pe benzină şi trei diesel. Motorizările pe benzină sunt: 2,0 litri Energy TCe 150 cu 150 CP şi 1,6 litri Energy TCe cu 200 CP. În tabăra diesel, unităţile sunt reprezentate de binecunoscutul Energy dC1 110 de 1,5 litri cu 110 CP şi de un 1,6 litri Energy dCi disponibil în două variante de putere – 130 CP şi 160 CP.
În funcţie de motorizare, clienţii pot opta pentru o transmisie manuală cu şase trepte, o automată cu şase trepte sau o automată cu şapte trepte.
Prezent la lansarea noii berline Renault, Adrian Mihălţianu, redactorul-şef ProMotor, a notat câteva impresii după primul contact cu maşina: „Talisman te bucură în trei feluri: unu, te bucuri că designul controversat al lui Laguna şi pasabil al lui Latitude a fost înlocuit cu unul încă prea sobru, dar suficient de elegant pentru a atrage atenţia. Doi, la interior ai o calitate a materialelor peste ceea ce ne-a obişnuit Renault, la un nivel asemănător cu ce găseşti în segmentul premium (vorbim de echiparea Initiale), dar şi un design simplu şi modern. Un mare pas înainte faţă de ambele maşini pe care le înlocuieşte. Trei, te bucură pentru că este ENORMĂ ca dimensiuni, Renault încercând probabil să compenseze lipsa rezultatelor de până acum în segmentul D cu spaţiu, spaţiu şi iar spaţiu. În fine, dacă designul părţii frontale a maşinii este oarecum prea lipsit de îndrăzneală (francezii nu au mai vrut să rişte aşa cum au făcut-o cu Laguna), spatele arată fabulos, cel puţin în opinia mea. Deşi nu vorbim de un salt înainte, aşadar, e totuşi un pas serios şi ferm făcut de Renault, în direcţia cea bună. Vom reveni cu un test imediat după lansarea lui Talisman în toamna acestui ani”.
Noul Renault Talisman va fi prezentat la Salonul Auto Frankfurt 2015 din luna septembrie şi va ajunge în showroomuri până la sfârşitul anului. După lansarea berlinei, francezii vor pune în vânzare şi o versiune de caroserie break.
VIDEO: