Încă de la apariţia sa, sub formă de concept la Salonul Auto
Geneva 2010, a fost destul de clar că
Porsche 918 va fi noul supercar al
celebrei mărci sportive din Germania. Iar modelul de serie
nu se depărtează aproape deloc de concept, după cum o demonstrează
primele schiţe oficiale pe care le dă publicităţii Porsche.
Doar schiţe? Ei bine, vorbim, totuşi, de nişte schiţe
inginereşti, fidele modelului de serie care va apărea pe şosele în
cursul anului 2012. Mai ales că tehnologia hibridă de care
va beneficia Porsche 918 este testată intensiv într-un „laborator
ambulant”, sub forma unei maşini de curse
Porsche 918 RSR.
Porsche 918 RSR va beneficia de un motor V8 plasat central, în
spatele celor două scaune, propulsor care va avea circa 4,0
litri şi va dezv olta peste 500 CP. Dacă valoarea nu vi se
pare extraordinară pentru un supercar de elită, mai trebuie adăugat
faptul că vorbim, de fapt, despre o soluţie hibridă.
Astfel, sistemul de propulsie al lui Porsche 918 Spyder va
beneficia şi de două motoare electrice, câte unul pe
fiecare punte, acestea urmând a dezvolta împreună până la 218
CP, deci puterea maximă va fi de peste 700 CP. În
condiţiile în care inginerii anunţă un consum mediu fenomenal, de
numai 3,0 litri/100 km (conform noilor standarde de măsurare
NEDC.
Autonomia în regim strict electric se va cifra la circa
25 km, iar bateriile litiu-ion vor putea fi încărcate şi
de la o sursă externă de curent electric, durata pentru un ciclu
complet de încărcare fiind estimată la circa 7 ore. De menţionat şi
emisiile foarte scăzute de CO2, de numai 70 g/km, conform noului
ciclu de măsurare NEDC.
Porsche 918 va fi produs într-o cadenţă de numai 918
exemplare, iar germanii au anunţat deja preţul noului lor supercar:
845.000 USD sau aproximativ 600.000 euro. Startul
comenzilor s-a dat deja, iar maşinile urmează să fie construite pe
comenzi ferme – cu alte cuvinte, jumătate din sumă este achitată cu
un an înainte ca maşina să fie construită, iar restul sumei trebuie
achitată integral chiar înaintea livrării.
Cu toate acestea, oficialii sunt siguri că lista de
comenzi se va închide foarte repede. Este, totuşi, o
premieră importantă pentru constructorul german, iar fanii
milionari de pretutindeni sigur vor dori să intre în acest club
select, al celor 918 deţinători de Porsche 918.