Noul Hyundai i40 Sedan a fost prefigurat de
o schiţă oficială acum o
săptămână, iar modelul de serie nu arată prea diferit de
acea imagine. Ceea ce este un lucru bun, deoarece i40 Sedan se
bazează pe noul limbaj „Fluidic Design”, completând în mod fericit
versiunea break, lansată la Geneva 2011.
Dacă partea frontală nu mai prezintă surprize faţă de break,
partea din spate este, evident, punctul cel mai important al
versiunii sedan. Se poate remarca o oarecare similitudine a
proporţiilor cu
Ford Mondeo sau
Mazda6, Hyundai i40 Sedan fiind o berlină de mari
dimensiuni şi cu un stil fluid şi multe curbe.
Maşina are o linie mediană puternic ascendentă, care pune în
evidenţă o suprafaţă vitrată coerentă, iar spatele exprimă eleganţă
datorită stopurilor alungite şi „prelinse” pe laterale. Proporţiile
maşinii sunt echilibrate, iar ampatamentul generos promite
un foarte bun spaţiu pentru 5 pasageri şi bagajele
lor.
În momentul lansării, vor fi disponibile 4 motorizări, două pe
benzină şi două diesel. Cel mai puternic propulsor pe
benzină va fi un 2,0 litri cu injecţie directă şi 175 CP,
care va face Hyundai i40 Sedan capabil de un demaraj 0-100 km/h în
9,7 secunde, în timp ce consumul mediu teoretic se cifrează la doar
5,6 litri/100 km (emisiile de CO2 sunt anunţate ca fiind de 159
g/km). Cel mai economic motor va fi însă dieselul de 1,7
litri, care se laudă cu un consum mediu teoretic de numai
4,3 litri/100 km, respectiv emisii CO2 de 113 g/km.
La nivelul securităţii, Hyundai i40 Sedan va fi echipat
standard cu 9 airbaguri: frontale, laterale, cortină şi pentru
genunchii şoferului. Din lista de echipamente opţionale nu
vor lipsi un sistem inteligent de asistenţă la parcare, cameră
pentru mersul înapoi, scaune cu ventilaţie, scaune spate încălzite
sau, o premieră în clasă, un sistem auto-defog (dezaburire rapidă
automată).
Toate imaginile şi detaliile despre noul Hyundai i40
Sedan urmează să fie date publicităţii în curând.