Ford EcoSport a debutat sub formă de concept într-un loc total diferit faţă de ce ne-am fi aşteptat: în India, la Salonul Auto New Delhi din 2012. Apoi, modelul de serie a avut premiera mondială tot pe continentul asiatic, în China, la Beijing.
După care primii clienţi ai lui Ford EcoSport au devenit cei din America de Sud, modelul aterizând în Europa la Salonul Auto Paris 2012, dar nu oficial, ci oarecum ca un fel de preview.
Interesul pentru noul SUV de clasă mică Ford, care va concura direct cu Nissan Juke şi Opel Mokka, a ajuns la cote destul de mari, aşa încât premiera europeană oficială a versiunii destinate Bătrânului Continent se va consuma cu ocazia Salonului Auto Geneva 2013.
Pe pieţele auto europene, Ford EcoSport va fi oferit cu un motor pe benzină EcoBoost, de 1,0 litri şi 120 CP, respectiv cu dieselul TDCI de 1,6 litri şi 95 CP (motorizări cunoscute şi de pe monovolumul B-Max).
Însă lucrul care ne interesează pe noi, românii, cel mai mult este faptul că Ford EcoSport este posibil să fie construit chiar în fabrica Ford de la Craiova, alături de B-Max. Caz în care ne aşteaptăm la o concurenţă serioasă cu Dacia Duster, după modelul B-Max vs. Lodgy.
Dar mai multe detalii despre Ford EcoSport, în special privind disponibilitatea în România, preţurile şi dotările lui, cu ocazia salonului auto elveţian.