În cursa Michelin Challenge Bibendum 2011, maşina
electrică
Renault Fluence Z.E. a participat la „Raliul Intercity”,
destinat vehiculelor pentru parcursuri interurbane.
Maşinile au avut de parcurs un traseu extraurban de 300 km, pe
parcursul căruia au fost analizate şi măsurate diverse
caracteristici, cele mai importante fiind, evident, consumul şi
emisiile poluante.
În categoria maşinilor electrice de serie, Renault
Fluence Z.E. s-a impus fără probleme, pilotul Gregory
Fargier (pilot Renault Sport) terminând primul cursa – chiar dacă,
pe parcurs, a fost nevoie de o pauză pentru „a face plinul”. De
fapt, francezii au demonstrat viabilitatea soluţiei „Quick Drop”,
maşina petrecând doar 6 minute într-o staţie specială, în care
bateria a fost schimbată cu una încărcată.
Renault Fluence Z.E. a depăşit concurenţi precum Tesla Roadster
sau Opel Ampera, dar a demonstrat că este un concept mai bun şi
decât maşinile alimentate cu hidrogen sau cu pile de combustibil.
Pe lângă acest trofeu, Renault Fluence Z.E. a mai primit nu
mai puţin de 5 premii cu ocazia Micheline Challenge Bibendum
2011:
Grupul Renault-Nissan se mai poate mândri cu un rezultat
meritoriu: în cadrul raliului urban, de 30 km, destinat
maşinilor de oraş cu propulsie strict electrică,
Nissan Leaf s-a impus în faţa concurenţilor Citroen
C-Zero şi Peugeot iOn.