Frumuseţea celui mai nou concept al celor de la Peugeot va putea fi admirată în cadrul Salonului Auto de la Paris, însă acesta nu este singura caracteristică specială a supercar-ului venit din viitor. Inginerii şi-au dorit ca Onyx să impună noi tendinţe în materie de eficienţă prin folosirea într-un mod cât mai inovator al amestecului de materiale convenţionale cu fibra de carbon.
Exteriorul este conceput în aşa fel încât să seducă privitorii prin constrastul pronunţat dintre culorile şi materialele folosite pentru realizarea caroseriei. Astfel, uşile şi aripile laterale realizate manual din cupru se îmbină cu panourile din fibră de carbon vopsite în negru mat. La sculptarea siluetei aerodinamice contribuie şi linia plafonului realizată din aluminiu, care încadrează plafonul şi geamurile realizate dintr-un material termoplastic transparent, sau PMMA.
Tonul exteriorului se propagă şi la nivelul interiorului, care este rezultatul unei idei inedite, inspirate din forma unei banale cutii pentru ouă, păstrând totodată inserţiile decorative din aluminiu, fibră de carbon şi lemn. „Am ales ca interiorul să fie inspirat dintr-un obiect din viaţa de zi cu zi – o cutie pentru ouă. Cu o remarcabilă economie de material, acesta este proiectat într-o manieră ergonomică menită să protejeze conţinutul său fragil. Am adaptat conceptul unui habitaclu intuitiv cu un nivel minim de componente auxiliare, dar în care şoferul să aibă fiecare funcţie rapid la îndemână„, a declarat Julien Cueff, Designer de Interior la Peugeot. Ocupanţii supersportivei futuriste se vor putea bucura de un interior cu accente sport acute care însă nu pierde deloc puncte la capitolul confort. Ambianţa primitoare a fost creată cu ajutorul materialelor reciclabile termoizolatoare realizate din fibră textilă şi lână procesată la temperaturi înalte.
Nici la capitolul performanţe Peugeot Onyx nu se lasă mai prejos. Şasiul este realizat din carbon Monolithic iar structura sa a fost optimizată de specialiştii diviziei Peugeot Sport pentru a cântări doar 100 kg. Ca motorizare, Onyx beneficiază de un motor V8 HDI FAP hibrid de 3,7 litri ce transmite cei 600 CP către roţile din spate cu ajutorul unei cutii de viteze secvenţiale în 6 trepte. Jantele de 20 inci sunt încălţate cu anvelope Michelin, întreaga maşină cântărind doar 1.100 kg.
PUTEŢI ARUNCA O PRIVIRE ASUPRA LOOK-ULUI INSUFLAT GRAŢIOSULUI PEUGEOT ONYX ACCESÂND GALERIA FOTO. SUPLIMENTAR, UN SCURT VIDEOCLIP DE PREZENTARE POATE FI VIZUALIZAT MAI JOS