Prin prezentarea la Salonul Auto de la Paris a conceptului 2008, Peugeot are ca strategie acapararea unei pieţe globale concentrată pe sectorul urban crossover. Ca dovadă, din echipa care s-a ocupat de conceptul 2008 au făcut parte ingineri şi designeri din Europa, China şi America Latină. Ca urmare, 2008 împrumută atât aspecte din gama hatchback-urilor cât şi caracteristici specifice clasei SUV. Agilitatea, versatilitatea, alura compactă şi un stil care vizează o clientelă tânără orientată cu predilecţie pe mediul urban fac din conceptul 2008 un model unic cu o personalitate proprie foarte pronunţată.
Look-ul sofisticat al maşinii este creat cu ajutorul liniilor atletice şi zvelte, ce pot fi regăsite începând de la nivelul capotei, continuându-se pe laterale şi terminându-se în partea din spate a caroseriei. Caroserie pe care a fost aplicat un strat de vopsea de culoare galben fluorescent, completat de detaliile vopsite în negru cromat, care împreună cu farurile şi stopurile elegante definitivează look-ul rafinat al lui 2008.
Sub stilata capotă, 2008 adăposteşte un motor de 1,2 litri în 3 cilindri pe benzină, cu turbină şi injecţie directă, capabil să producă un total de 110 CP. Făcând parte din strategia de downsizing a Peugeot, micuţul motor este capabil să livreze destulă putere cât să satisfacă nivelul de agilitate impus de 2008, menţinând în acelaşi timp la o cotă scăzută emisiile de CO2. Deşi constructorul nu a oferit detalii despre interiorul lui 2008, este de aşteptat ca acesta să se ridice cel puţin la nivelul designului exterior.