Noul 208 GTi are parte de câteva tuşe la exterior care îl diferenţiază de un 208 standard, precum grila radiatorului cu inserţii cromate, etrierele frânelor vopsite în roşu şi, bineînţeles, sigla GTi. La interior, tapiţeria din piele Nappa şi material textil iese în evidenţă datorită cusăturilor de culoare roşie.
Sub capotă, un motor de 1.6 litri care dezvoltă 200 de cai putere şi un cuplu de 275 Nm propulsează 208 GTi-ul de la zero până la 100 km/h în mai puţin de şapte secunde. Cu toate acestea, emisiile de dioxid de carbon sunt de doar 145g/km, iar greutatea de 1160 de kilograme joacă un rol important aici.
Dacă GTi-ul se vrea un hot-hatch inspirat din istorie, Peugeot a creat şi o variantă a 208-ului destinată celor care îşi petrec majoritatea timpului în traficul urban.
Ediţia specială XY are dotări standard precum un ecran tactil de 7 inci, sistem audio cu şase difuzoare şi conectivitate audio prin mufă jack, USB şi Bluetooth. O altă dotare standard pentru 208 XY este sistemul Park Assist care uşurează treaba şoferului când vine vorba de parcatul maşinii. Altfel spus, maşina parchează singură. Sistemul detectează automat un loc de parcare disponibil, indiferent dacă e pe partea dreaptă sau stângă a maşinii, apoi începe manevrele necesare pentru a parca.
Peugeot 208 XY va fi disponibil cu două motoare de 1.6 litri, unul pe benzină şi unul pe motorină, cu puteri cuprinse între 92 de cai putere pentru cel mai slab motor diesel şi 155 de cai pentru cel mai puternic motor pe benzină.