Porsche are o istorie plină de victorii în motorsport, mai ales în cursele de anduranţă, iar modelul 962 este unul dintre cele mai importante prototipuri de curse ale producătorului german.
Ar fi logic, deci, să spunem că aceste maşini care au dominat cursele de anduranţă în urmă cu nu foarte mult timp ar trebui să rămână în muzee. Însă pasiunea adevărată implică şi condusul cât mai des a maşinilor dintr-o colecţie.
Iar japonezul din clipul video de mai jos face exact acest lucru. Deşi au fost multe modele 962 construite, doar câteva exemplare 962C au fost omologate pentru circulaţia pe drumurile publice. Printre aceste câteva modele care au permisiunea de a merge pe stradă se numără şi maşina de faţă.
Ceea ce e special la acest 962C e că materialul folosit pentru caroserie este fibra de carbon, spre deosebire de un 962C original, care are caroseria din aluminiu. Mai mult, Porsche-ul japonezului e al doilea exemplar construit de germani sub formă de concept, ceea ce înseamnă că e unic în lume.
Deoarece maşina a fost creată pentru a participa la curse de anduranţă, chiar şi la viteze de peste 250 km/h este extrem de confortabilă. Motorul de sub capota din fibră de carbon are o capacitate de 2,65 litri şi, ajutat de două turbocompresoare, dezvoltă nu mai puţin de 630 de cai putere care merg la roţile din spate prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu cinci trepte.
Porsche 962 a intrat în producţie la sfârşitul anului 1984 şi a înlocuit vechiul 956 care deţine şi acum recordul de timp pe circuitul Nürburgring-Nordschleife, cu şase minute şi 11,13 secunde. Una dintre cele mai notabile victorii ale modelului 962 este cea de la cursa de 24 de ore de la LeMans în 1987.
Video: