Momentan, tehnologia de poziţionare în spaţiu a maşinilor autonome presupune o dependenţă mare a acestora de sistemele GPS şi de camerele de filmat cu softuri din ce în ce mai sofisticate. Ce ne facem, însă, dacă apare o problemă în vreunul dintre aceste cazuri, din cauza vremii (care poate obtura semnalul GPS) ori a mizeriei (care poate afecta imaginile primite de la camerele video)?
”Mă gâdilă ceva în talpă… O fi magnetismul?” ”Evident, mi s-a spus de multe ori că am o prezenţă magnetică”
Cei de la Volvo consideră că au găsit o soluţie mai sigură pentru determinarea poziţiei maşinilor autonome: comunicarea prin… magneţi. Este vorba de o reţea de senzori magnetici plasaţi în şosea, care, prin comunicarea cu magneţii-receptori de pe maşină, asigură ghidarea maşinii.
Specialiştii suedezi deja au realizat o porţiune experimentală de 100 de metri a unei astfel de şosele, concluziile lor fiind că vorbim de o soluţie nu doar eficientă şi fiabilă în timp, ci şi de costuri de fabricaţie mai mult decât acceptabile, atât în cazul integrării magneţilor în pătura asfaltică, dar şi în cazul tehnologiei de la bordul vehiculului.
Închipuiţi-vă şosele circulate doar de Volvo-uri foarte sigure…
Conform inginerilor Volvo, soluţia lor poate fi considerată o ”cale ferată invizibilă”, poziţionarea maşinii pe şosea făcându-se cu precizie milimetrică (faţă de abaterile de zeci de centimetri sau chiar de peste un metru, în cazul poziţionării prin GPS).
De asemenea, magneţii pot ajuta la viraje, precum şi la asigurarea securităţii în cazul depăşirilor la viteză mare, pe autostradă (se preia rolul sistemelor de asistenţă în unghiul mort). În doar câţiva ani, Volvo va demara teste ample ale acestei soluţii, în condiţii reale de trafic, pentru început în Suedia.
Ok, ideea magneţilor din şosea are multe argumente. Dar va fi atractivă şi pentru fanii refrenului ”fiareee veeechi cumpăăăăr”, nu?