Cea mai importantă apariţie Renault de la Salonul Auto de la Frankfurt 2015 este, fără îndoială, noul Mégane IV. Din ceea ce vedem în primele imagini şi informaţii cu a patra generaţie de Megane, putem deja vorbi de o maşină complet nouă, din foarte multe puncte de vedere.
Cu 6.5 milioane de unităţi vândute, dar aflat abia pe un loc 7 în segmentul compact european, Renault Megane avea mare nevoie ca noua generaţie să fie una capabilă a face faţă cu brio unor concurenţi mult mai moderni. Iar pentru asta, schimbările sunt de data aceasta destul de mari faţă de precedenta generaţie. În plus, avem încă de la început o versiune GT, cu design extras direct din genele Renault Sport.
Din primele informaţii ştim că maşina este mai lungă cu 64 de mm (4.359 mm) decât precedesnta generaţie, dar şi mai coborâtă cu 25 de mm (1447 mm), mai lată cu 47 de mm în faţă şi cu 39 de milimetri în spate, comparat cu Megane 3, astfel încât performanţele dinamice se anunţă a fi mult mai interesante. Ampatamentul a fost lungit cu 28 de milimetri, la 2.669 mm, dar consola faţă a fost scurtată – practic, roţile au fost împinse mai mult către extremităţile maşinii.
Semnătura vizuală dată de luminile de zi cu LED face ca noul Megane IV să fie uşor de distins pe stradă
Calandrul reia noua identitate de design a mărcii, astfel încât luminile de zi desenează un C în jurul farurilor, iar în spate avem stopuri alungite, tot cu LED (şi lumină permanentă), în stilul deja prezentat pe Talisman. E o siluetă inconfundabilă şi ne bucurăm să spunem că este şi suficient de diferită faţă de precedenta generaţie pentru a se putea impune într-o luptă pe un segment extrem de aglomerat, unde Megane a fost devansat în 2015 de alte şase modele. Pe versiunile superioare, avem LED-uri şi pentru faruri.
Elementele cromate, evacuările supradimensionate şi roţile de 18 inci sunt doar câteva dintre elementele de individualizare ale versiunii GT, una destinată celor care vor să aibă o maşină care arată mai sport. S-a lucrat şi la aerodinamică, maşina fiind dotată cu guri de aer, difuzor spate şi flapsuri care se închid automat pentru a reduce frecarea cu aerul.
Noul Renault Megane IV: dotări şi tehnologie
Noul Megane aduce dotări care erau până acum un an apanajul segmentului premium: afişaj color de tip Head-Up Display, tabletă tactilă cu diagonala de 8.7 inci, piele nappa pe volan, sistem audio Bose cu 9 difuzoare şi subwoofer, scaune încălzite cu ventilaţie şi masaj, precum şi cinci niveluri de tapiţerie, toate pe nuanţe de negru, inclusiv combinaţie piele şi Alcantara.
Pe GT, dotările sunt sport şi super sport: scaune sport, pedalier sport, volan sport şi elemente de decor care te fac să te concentrezi asupra funcţiei principale ale acestei versiuni: distracţia motorizată.
Piesa de rezistenţă în privinţa noului Megane ţine de două elemente strâns legate: tehnologia Multi-Sense şi direcţia 4Control. Multi-Sense permite personalizarea răspunsului maşinii în funcţie de dorinţele şoferului (Sport, Normal, Comfort, Perso şi Eco, ultimul fiind înlocuit de R.S. Drive pe GT). Setările modifică răspunsul acceleraţiei şi al motorului, viteza cu care schimbă treptele cutia EDC, dar chiar şi elementele de detaliu, cum ar fi funcţia de masaj din scaunul şoferului şi lumina ambientală.
În absenţa unor suspensii adaptive (ar fi fost prea de tot), Megane rezervă sistemul 4Control, preluat de pe Talisman, doar GT-ului. Dar acesta vine şi cu suspensii regândite pentru sportivitate, astfel încât faptul că maşina virează cu toate patru roţile nu o să fie o problemă, ci dimpotrivă, un mare atu în lupta cu concurenţii.
Detalii despre motorizări şi versiuni de caroserie, în pagina următoare.