Cel mai proaspăt Mini John Cooper Works (în varianta hatchback cu trei uşi) a fost lansat oficial în România, în cadrul unui eveniment desfăşurat pe Autodromul Titi Aur, poziţionat la aproximativ 35 de kilometri de buricul Bucureştiului.
Aici, cel mai puternic Mini de serie din istorie a fost pus la treabă de instructorii Mini pe diferitele tipuri de suprafeţe disponibile la şcoala lui Titi Aur, alături de modelele mai vechi din gama John Cooper Works, şi anume Paceman JCW şi Countryman JCW.
Poza asta exprimă spiritul mărcii Mini: FUN!
Organizatorii au pus la cale trei exerciţii – unul de taxi drive, în care am stat pe scaunul pasagerului din dreapta, iar un instructor (vecin de-al nostru, din Bulgaria) şi-a făcut de cap cu drifturi pe o suprafaţă cu aderenţă scăzută, unul de slalom pe suprafeţe cu niveluri diferite de aderenţă şi unul pe circuit, unde am putut gusta puţin de distracţia pe care o poate oferi un Mini John Cooper Works.
Una peste alta, a fost o zi distractivă, într-un loc care nu e încă gata, dar care promite să fie unic în România atunci când va fi deschis publicului. Vorbesc, fireşte, despre Autodromul Titi Aur, acolo unde fostul campion naţional de raliuri pregăteşte un centru imens de învăţare şi testare pentru viitorii piloţi ai României (şi nu numai).
Aici îi va aştepta Titi Aur pe toţi cei care vor să înveţe să conducă mai bine
Noul Mini JCW poate fi comandat deja la noi, cu preţuri care încep de la 32.550 de euro cu TVA (pentru varianta cu transmisie automată). Pentru aceşti bani primeşti cel mai puternic Mini de serie din istorie, care e pus în mişcare de un motor de 2,0 litri turbo, pe benzină, care dezvoltă 231 CP şi 320 Nm. Puterea e transmisă către roţile din faţă printr-o cutie de viteze manuală cu şase trepte (sau, opţional, o automată cu şase trepte), iar sprintul de la zero până la 100 km/h are nevoie de 6,3 secunde (sau 6,1 secunde în cazul automatei).