Până în anul 2036, românii ar putea circula pe 11 noi autostrăzi, prevede Master Planul General de Transport al României trimis marţi spre aprobare către Guvern. Cel mai repede, adică în 2017 şi 2018, vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porţiunea Suplacu de Barcău – Borş (+Oradea) şi la ruta Nădăşelu – Suplacu de Barcău, iar în 2020 ar trebui să fie gata şi rutele Sibiu – Braşov, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi Craiova – Piteşti. În luna august, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Cătălin Homor, a declarat că peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă, iar în prezent, în ţara noastră se poate circula pe aproximativ 700 de kilometri. Anul acesta se estimează că vor mai fi inauguraţi încă aproape 66, din tronsoanele Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva. Planurile pentru 2016 arătau, însă, că până în decembrie ar fi trebuit inauguraţi 95 de kilometri, dar, între timp, s-a ajuns să se vorbească despre 75, un număr care rămâne, chiar şi aşa, mai mare decât cel care se vehiculează în cele mai optimiste estimări.
Master Planul General de Transport al României trimis spre aprobare Guvernului este documentul care stabileşte modul în care va evolua infrastructura din România până în 2030, atât rutieră, cât şi feroviară, navală, aeriană şi multimodală, acesta fiind esenţial pentru ca sectorul transporturilor să poată atrage pe viitor bani europeni. Documentul este unul foarte important pentru infrastructura din România, pentru că de aprobarea sa depinde atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea acestui scetor, însă decizia a fost amânată de mai multe ori.
În ceea ce priveşte infrastructura rutieră, cel mai rapid vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porţiunea Suplacu de Barcău – Borş (+Oradea), până în 2017, şi la zona Nădăşelu – Suplacu de Barcău, până în 2018. În total, acestea ar urma să aibă aproximativ 168 de kilometri şi ar costa 1,306 miliarde de euro, iar pentru ultimul tronson se estimează că licitaţiile pentru atribuirea construcţiei vor fi finalizate până la sfârşitul lui 2016.
Până în anul 2036, românii ar putea circula pe 11 noi autostrăzi, prevede Master Planul General de Transport al României trimis marţi spre aprobare către Guvern. Cel mai repede, adică în 2017 şi 2018, vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porţiunea Suplacu de Barcău – Borş (+Oradea) şi la ruta Nădăşelu – Suplacu de Barcău, iar în 2020 ar trebui să fie gata şi rutele Sibiu – Braşov, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi Craiova – Piteşti. În luna august, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Cătălin Homor, a declarat că peste doi ani România ar urma să aibă 1.000 de kilometri de autostradă, iar în prezent, în ţara noastră se poate circula pe aproximativ 700 de kilometri. Anul acesta se estimează că vor mai fi inauguraţi încă aproape 66, din tronsoanele Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva. Planurile pentru 2016 arătau, însă, că până în decembrie ar fi trebuit inauguraţi 95 de kilometri, dar, între timp, s-a ajuns să se vorbească despre 75, un număr care rămâne, chiar şi aşa, mai mare decât cel care se vehiculează în cele mai optimiste estimări.
Master Planul General de Transport al României trimis spre aprobare Guvernului este documentul care stabileşte modul în care va evolua infrastructura din România până în 2030, atât rutieră, cât şi feroviară, navală, aeriană şi multimodală, acesta fiind esenţial pentru ca sectorul transporturilor să poată atrage pe viitor bani europeni. Documentul este unul foarte important pentru infrastructura din România, pentru că de aprobarea sa depinde atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea acestui scetor, însă decizia a fost amânată de mai multe ori.
În ceea ce priveşte infrastructura rutieră, cel mai rapid vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porţiunea Suplacu de Barcău – Borş (+Oradea), până în 2017, şi la zona Nădăşelu – Suplacu de Barcău, până în 2018. În total, acestea ar urma să aibă aproximativ 168 de kilometri şi ar costa 1,306 miliarde de euro, iar pentru ultimul tronson se estimează că licitaţiile pentru atribuirea construcţiei vor fi finalizate până la sfârşitul lui 2016.
Citeşte articolul complet pe Gândul.info