Lumea e mult mai complicată, senzibilă şi pe fază de când ai expunere pe Instagram, Facebook şi restul reţelelor de socializare. Vi s-a-ntâmplat probabil să postaţi o părere sau o poză mai tupeistă şi să primiţi instantaneu reacţii în comments: “Vaaai, Marius, dar cum poţi să spui aşa ceva. Te ştiam altfel”. Şi nu e numai Viorica fata care comentează cu angry face la final, ci şi Ionuţ, care ţi-a dat unfriend în toate mediile, reale şi virtuale.
Lumea o ia un pic razna şi interpretează peste măsură lucrurile, indiferent de spiritul în care postezi. Poate fi o glumă sau o simplă reacţie de a ta, că imediat eşti trimis la colţ şi poate şi exmatriculat de Zuckerberg.
Acum, înmulţiţi o astfel de reacţie cu zeci de milioane. Zeci de milioane de fani care urmăresc un brand global aşa cum sunt Coca-Cola, Sony sau Mercedes. Ce se întâmplă dacă marketing coordinator-ul scapă printre degete ok-ul pe un post ofensator sau micronanoofensator? Iese un război planetar, cu ambasadori, şefi, scuze interstatale, păreri de rău şi, probabil, o concediere a cuiva care nu a fost atent.
Mercedes şi-a cerut scuze poporului chinez după ce a postat pe Instagram o poză cu E-ul Coupe şi cu textul “Priveşte situaţiile din toate unghiurile şi vei fi mai înţelegător”. Textul este o pildă de’a ultimului Dalai Lama, ales în 1940, exilat în India în 1959 şi cu cont de Instagram chiar şi el, din 2014, conform Motor1.com.
Experţii au ales culoarea anului pentru maşini în 2018 din 10 mil. de nuanţe pe care le percepem
Nemţii au postat pe reţeaua de socializare a chinezilor (Weibo) mesajul de scuze şi promisiunea că vor încerca să înţeleaga mai bine cultura chineză ca să nu se mai ajungă în astfel de situaţii. E de înţeles panica nemţilor. China este una dintre cele mai importante pieţe pentru Mercedes.
Acum, noi nu înţelegem ce s-a întâmplat de fapt. Să fie oare problema cu Dalai Lama care e o ameninţare pentru China? Sau chinezii o joacă pe dos, cum că l-ar proteja cu legea copyright-ului pe liderul spiritual separatist? Acum, sincer, E-ul coupe merită orice la cât de bine arată, chiar şi o mica neînţelegere. Poate următoarea manevră de promovare e un test drive cu Kim Jong-un.
Autor Alexandru Banu