Noua Clasa A oferă numeroase funcţionalităţi care până recent erau rezervate segmentului de lux. În premieră, Clasa A se poate conduce semi-autonom în anumite situaţii, iar blocuri optice MULTIBEAM LED sunt acum disponibile opţional. Toate modelele Clasa A sunt propulsate de noi motoare eficiente pe benzină sau motorină.
Design exterior
Se remarcă printr-o formă mai alungită care este accentuată de ampatamentului mai lung faţă de versiunea precedentă. Capota este mai inclinată faţă de modelul anterior, accentuând caracterul dinamic al părţii frontale. Cu un coeficient aerodinamic de 0,25 şi o suprafaţă a părţii frontale (A) de 2,19mp, noul Clasa A este liderul aerodinamic din segmentul său.
Interiorul noii generaţii din Clasa A se remarcă prin forma centrală a bordului, dominată de Display-ul Widescreen, fără elemente vizibile de prindere. Bordul este împărţit în două secţiuni orizontale tridimensionale: secţiunea inferioară este separată vizual de corpul principal al bordului printr-o linie de demarcare şi pare că pluteşte deasupra bordului.
Panoul de afişare plutitor este disponiblil în trei versiuni:
• ambele display-uri de 7 ich (17,78 cm);
• display de 7 inch în spatele volanului, respectiv 10.25 inch (26 cm) pentru cel central;
• ambele display-uri de câte 10.25 inch.
Capacitatea portbagajului noului A este de 370 litri – cu 29 de litri mai mult decât în cazul generaţiei anterioare. Datorită blocurilor optice din spate, lăţimea deschiderii portbagajului este cu 20 cm mai mare, iar podeaua compartimentului pentru bagaje este cu 11,5 cm mai lungă. În combinaţie cu pachetul pentru depozitare, spătarul banchetei spate poate fi poziţionat mai vertical, de ex., pentru a facilita accesul cutiilor voluminoase.
Toate versiunile noului A au motorizări noi: cele două motoare pe benzină cu 4 cilindri în linie vor fi disponibile la lansarea pe piaţă. Inovaţiile M 282 cu o cilindree de 1,4l şi cu puteri de până la 120kW includ oprirea alimentării unor ciindri, la nevoie (iniţial în combinaţie cu transmisia 7G-DCT) şi profilul Delta a capului cilindrilor. Cel de-al doilea motor nou pe benzină este M 260, cu o cilindree de 2 litri, 165 kW şi 350 Nm.
Noile trăsături include sistemul CAMTRONIC pentru arborele cu came pentru admisie. Ambele motoare pe benzină au încorporate filtru de particule în dotarea standard.
De asemenea nou, motorul diesel cu patru cilindri şi cilindreea de 1,5 litri, putere maximă de 85kW şi cuplu de 260Nm. Trăsăturile acestuia sunt sistemul de control al emisiilor cu tehnologie AdBlue, turbocompresorul cu sistem intern de răcire cu apă şi timpi de răspuns optimizaţi. Noua transmisie cu dublu ambreiaj 7G-DCT este de asemenea disponibilă pentru aceste motorizări. În viitor, noul A va primi alte noi motorizări.
Rezervorul are standard capacitatea de 43 litri, însă poate fi extins opţional până la 51 litri.
De asemenea opţional, Clasa A este disponibil cu tracţiune integrală 4MATIC cu sistem de distribuţie variabilă a cuplului. Sistemul sportiv de tracţiune integrală a fost şi el îmbunătăţit, oferind acum mai multă plăcere la conducere şi, totodată, fiind mai eficient. Prin intermediul comutatorului DYNAMIC SELECT, şoferul poate influenţa caracteristicile 4MATIC mai mult decât oricând. Componentele 4MATIC includ transferul puterii la demaraj către puntea spate, prin intermediul transmiei automate cu dublu ambreiaj, şi diferenţialul punţii spate, care are integrat un ambreiaj multidisc. Acesta nu mai este alimentat electro-hidraulic, ci electro-mecanic.