Din primele poze cu Mazda MX-5, numită Miata peste Ocean, ne dăm seama că Mazda a făcut o treabă bună. Limbajul de design KODO – Soul of Motion (Sufletul Mişcării, cum ar veni) îi vine de minune micuţului roadster japonez, iar faptul că este chiar cu 100 de kilograme mai uşor decât generaţia precedentă ne face să sperăm că şi această generaţie va fi cel puţin la fel de distractivă ca precedenta.
Un spate voluptuos, pregătit pentru distracţie
Prima reacţie avută de cei prezenţi în sala din Barcelona, locul unde s-a lansat maşina, reprezentanţi a peste 20 de ţări europene, a fost WOW. Acesta este efectul pe care noua Mazda MX-5 îl are asupra privitorilor. Cu un design sportiv, dar care în acelaşi timp emana o frumuseţe aparte, noua Mazda MX-5 va duce mai departe ştafeta purtată cu succes de către generaţiile anterioare timp de 25 de ani.
Din păcate, a fost doar o lansare statică, dar din datele tehnice, utilizarea tehnologiei SKYACTIV, a unei greutăţi reduse cu 100 kg faţă de generaţia pe care o înlocuieşte şi mai ales păstarea tracţiunii pe spate, putem spune deja că noua Mazda MX-5 va avea un comportament dinamic de invidiat.
Aşa arată maşina care ne va face să ne bucurăm ca nişte copii
A fost acordată, de asemenea, o mare atenţie şi dotărilor de siguranţă, astfel încât noul MX-5 să corespundă standardelor secolului XXI – o premisă foarte bună pentru ca maşina care deţine recordul Guiness pentru cel mai bine vândut roadster cu 2 locuri din lume (peste 940.000 de exemplare în 25 de ani de existenţă) să-şi păstreze statura de lider autoritar în lumea roadsterelor.
Soft-top şi o caroserie foarte uşoară, două elemente ale unui roadster reuşit
Primele exemplare vor sosi în 2015, iar noi vom reveni odată cu Salonul Auto de la Paris cu toate datele tehnice ale acestei bijuterii.
Update: avem datele tehnice!
Noua Mazda MX-5 este disponibilă cu două propulsoare, ambele pe benzină. Primul are 1,5 litri şi dezvoltă 131 CP şi 150 Nm, iar al doilea are 2,0 litr, însă oficialii japonezi nu au menţionat (încă) valorile de putere şi cuplu. Cu toate acestea, canadienii de la Driving.ca spun că acest propulsor produce 155 CP şi 200 Nm. Puterea e transferată către puntea din spate (cu diferenţial cu alunecare limitată) prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu şase trepte sau printr-o automată.
E adevărat că nu o să te dea pe spate, dar MX-5 nu a fost niciodată o maşină puternică. În schimb, e o decapotabilă gândită să te distreze în orice condiţii, chiar şi la viteze scăzute, iar greutatea de aproximativ 1.000 kg o să ajute cu siguranţă.
VIDEO: