Maşinile diesel – mai au viitor sau va scădea numărul lor în anii următori?

Autor: Oraan Mărculescu 05 sept. 2013 Știri auto
Maşinile diesel – mai au viitor sau va scădea numărul lor în anii următori?

Pentru o companie atât de importantă din domeniul auto este foarte important să realizeze studii cât mai elocvente despre tendinţele pieţei auto. Cum Bosch are o activitate de anvergură legată de motoarele diesel, iată că specialiştii firmei ne dau o idee despre cum va evolua/involua cererea de maşini diesel în următorii ani.

  • În Europa, aproape două treimi dintre maşinile înmatriculate beneficiază de motoare diesel, cele mai importante pieţe auto pentru maşinile diesel fiind Franţa, Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie. În următorii ani, Bosch consideră că vom asista la o creştere moderată a maşinilor diesel, pe de o parte din cauza suprasaturării pieţei, pe de altă parte din cauza restricţiilor impuse de noile norme Euro 6.
  • În SUA, în schimb, deşi pentru moment procentul de autoturisme diesel este de circa 1%, specialiştii Bosch consideră că vom asista la un boom al vânzărilor de maşini diesel, care e de aşteptat să atingă 10% din piaţa totală de maşini noi până în 2018.
  • În China, prognozele evoluţiei maşinilor cu motoare diesel sunt foarte reţinute: pentru moment, procentul acestor motorizări este de sub 1%, iar noile norme antipoluare China 4 vor impune soluţii tehnice mai scumpe, deci creşterea numărului de maşini diesel este de aşteptat să fie foarte redusă în China până la finalul acestui deceniu.
  • Spre deosebire de China, în India se comercializează 15% din maşinile diesel de pe mapamond! Practic, jumătate dintre maşinile noi comercializate în India au motoare diesel, ţara asiatică fiind a doua după Europa ca preferinţă a publicului pentru motoarele diesel. Specialiştii Bosch consideră că în India există un potenţial de creştere pentru maşinile diesel chiar mai bun decât în SUA, dar există şi unele riscuri, ţinând de presiunile internaţionale asupra Indiei, pentru adoptarea unui sistem de legi antipoluare mai dure.
  • Brazilia este una dintre ţările spre care se îndreaptă speranţele multor producători auto în acest deceniu. Nu însă şi pentru cei care produc maşini diesel, deoarece în această ţară sud-americană doar maşinile utilitare pot fi înmatriculate cu motoare diesel, restul autoturismelor pentru persoane având ca alternativă la motoarele diesel propulsoarele alimentate cu bioetanol. Prin urmare, Brazila le este favorabilă doar constructorilor care produc utilitare: în acest moment, circa 40% dintre utilitarele mici şi mijlocii din Brazilia au motoare diesel, până la finalul deceniului acest procent putând depăşi 50%.
  • Nici în Japonia nu se întrevăd şanse de creştere a numărului de maşini diesel, care actualmente se situează undeva la 1% din piaţa auto niponă. Dimpotrivă, producătorii auto japonezi pun accentul pe sistemele de propulsie (încă) neconvenţionale, cum ar fi propulsia hibridă şi electrică, iar în viitorul apropiat pe cea cu hidrogen.

În România, cum credeţi că va sta situaţia până la finalul acestui deceniu:

VA CREŞTE SAU VA SCĂDEA NUMĂRUL DE MAŞINI DIESEL PÂNĂ ÎN 2020?


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide