Laurens van den Acker, designerul-şef Renault, a avut o sarcină foarte grea: de a reinventa unul dintre cele mai cunoscute şi importante modele Renault, fără a face rabat de la caracteristicile de ordin practic sau de securitate.
Aşa încât s-a apelat la ideea integrării mânerelor portierelor spate în montanţi, ceea ce îi conferă noului Clio un aspect aproape de coupe – unul dintre avantaje este că nu se vor mai cheltui bani pentru dezvoltarea unei versiuni în doar 3 uşi, ceea ce înseamnă un raport preţ/dotări mult mai bun la noul Clio.
Dacă exteriorul convinge de la prima vedere, acelaşi lucru poate fi spus şi despre interior, mai ales din perspectiva şoferului. O dată pus în spatele volanului, ambianţa interioară pare ”din alt film” faţă de ce se întâlneşte în mod uzual în clasa mică, în timp ce faţă de Clio 3 pare că vorbim de un salt de două sau trei generaţii.
Tabloul de bord arată atât elegant, cât şi futurist, rămâne să vedem în mers cât de ergonomic se va dovedi. Consola este dominată de un display tactil uşor de utilizat, iar instalaţia de climatizare automată are butoanele aranjate intuitiv şi se integrează în mod interesant în estetica generală. Care estetică e greu de descris, deoarece s-au folosit multe plastice lucitoare, cu un fel de efect de… disco.
Ca spaţiu, noul Clio se dovedeşte o citadină normală pentru cei din spate, dar am remarcat o profilare foarte bună a banchetei, care este şi foarte moale, deci e de aşteptat un nivel foarte bun al confortului.
Un lucru e cert: Renault Clio arată foarte bine şi oferă o ambianţă interioară cu adevărat elegantă şi diferită de restul concurenţilor, aşa încât suntem foarte curioşi să cunoaştem noul Clio în primul test de presă, care va urma peste puţin timp.