Este puţin ciudat să fii faţă în faţă cu noul Volkswagen Golf 7. Şi asta deoarece prima impresie este că vorbim de un facelift relativ discret al lui Golf 6. Practic, deşi vorbim de o maşină total nouă, cu o nouă platformă tehnică şi noi soluţii tehnologice, Golf 7 continuă o imagine care s-a dovedit de succes, fără surprize notabile la capitolul exterior – doar stopurile sunt mai înguste, amintind oarecum de… Audi A3.
Interiorul lui VW Golf 7, mai ales dacă vorbim despre versiunile superioare de echipare, rămân consecvente idee de calitate exemplară. O dată închisă portiera, ambianţa interioară germanică aproape că strigă la tine ”lucru foarte bine făcut”. E aproape copleşitor, dar unele detalii şi materialul plastic de pe portiere sunt, totuşi, semne că Golf nu a ajuns încă să fie o maşină premium, cum e vărul A3.
Ca spaţiu interior, noul Golf se prezintă bine, fără a surprinde printr-o generozitate ieşită din comun. Ba chiar e puţin ciudat cât de voluminos este tunelul central (care face bancheta potrivită mai degrabă pentru 2 persoane (explicaţia stă în oferirea în viitor a versiunilor 4MOTION, cu tracţiune integrală). Şi portbagajul se dovedeşte corect ca volum, fiind uşor accesibil şi având o formă regulată.
Surpriza din standul Volkswagen s-a chemat VW Golf GTI, care oferă un pachet estetic discret, care denută sportivitate şi nerv fără a face excese. Ce-i drept, unul dintre modelele expuse beneficiază de accesorii suplimentare, dar germanii spun că e vorba doar de un studiu de design (probabil va apărea în ofertă ca pachet suplimentar sport).
Motorul de 2,0 litri turbo anunţă o putere maximă de 220 CP, iar un upgrade de fabrică îl duce până la 230 CP. Ambianţa interioară este sportivă şi, atât în cazul lui GTI, cât şi în cazul Golf-urilor normale, se remarcă o tuşă de Passat, graţie indicatoarelor de bord mai late şi a consolei centrale mai voluminoase.
Una peste alta, noul Golf 7 este clar că va face furori, având deja o imagine extrem de puternică, dublată de o foarte bună calitate a interiorului. Vom vedea mai încolo cum se comportă pe şosea, dar ne aşteptăm să nu dezamăgească în nici o privinţă.