În data de 13 decembrie 2012, Toyota România a lansat pe piaţa din România o nouă versiune a celui mai cunoscut hibrid din lume, Toyota Prius Plug-in Hybrid, a cărei particularitate principală este posibilitatea alimentării bateriilor de la o sursă externă de curent electric.
Toyota Prius Plug-in Hybrid este vârful de gamă al familiei Prius, având emisii CO2 de numai 49 g/km şi un consum mediu de numai 2,1 litri/100 km în noul ciclu de măsurare european.
Mai important este faptul că bateriile de tipul nichel-hidruri metalice au fost înlocuite cu unele de tipul litiu-ion, care ocupă aproape acelaşi spaţiu sub portbagaj, capacitatea acestuia rămânând foarte bună, între 443 şi 1.220 litri (cu bancheta rabatată).
De asemenea, sistemului Hybrid Synergy Drive i-a fost adaptat un modul de încărcare de la o priză externă, prin intermediul căruia bateriile sunt încărcate total în maximum 1,5 ore.
Noul Prius Plug-in Hybrid are o autonomie de maximum 25 km în regim strict electric, iar viteză maximă în acest mod este de 85 km/h. În cazul descărcării bateriei, Prius Plug-in Hybrid funcţionează pe principiul normal hibrid, consumul mediu cifrându-se la 3,7 litri/100 km. Autonomia totală maximă a maşinii poate atinge, în condiţii optime, chiar şi la 1.200 km.
Preţul de vânzare al noii Toyota Prius Plug-in Hybrid este de 35.403 euro fără TVA (43.900 euro cu TVA), maşina fiind oferită cu un singur nivel de echipare, Sol, beneficiind de multe dotări standard de top – vezi aici lista de preţuri şi dotări.
Alte avantaje ale lui Toyota Prius Plug-in Hybrid sunt scutirea de la plata taxei de primă înmatriculare, precum şi reducerea de 95% de la plata impozitului auto (în municipiul Bucureşti). În ce priveşte bonusul guvernamental pentru maşinile ecologice, acesta se cifrează la 1.800 euro.
O dată cu lansarea pe plan local a noii Toyota Prius Plug-in Hybrid, Toyota România a inaugurat şi prima staţie de încărcare ENEL din România, amplasată chiar în curtea sediului importatorului, din Şoseaua Pipera-Tunari nr. 1.
”Atât maşina, cât şi staţia, reprezintă paşi simbolici importanţi şi demonstrează preocuparea permanentă şi eforturile constante ale celor două companii în domeniul mobilităţii sustenabile şi al unui mod de viaţă ecologic şi responsabil”, a declarat Anca Dumitrescu, Senior Brand Manager în cadrul Toyota Romania.