Noua ediţie specială de la Salonul Auto Frankfurt 2011, Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale este derivată din modelele de curse, care participă la competiţia monomarcă Lamborghini Blancpain Super Trofeo.
Primul lucru care îi conferă exclusivitate acestei noi ediţii speciale a lui Gallardo este cadenţa de numai 150 de exemplare. După care maşina surprinde prin stilul exterior aproape brutal, semănând cu un demn frate mai mic al bolidului Lamborghini Aventador.
Motorul V10 aspirat este capabil de 570 CP/8.000 rpm, la fel ca şi Gallardo Superleggera, în timp ce cuplul motor maxim este de 540 Nm/6.500 rpm. Sunetul motorului ni se promite a fi cel mai sălbatic dintre modelele de serie Gallardo, în timp ce performanţele se anunţă extreme: 3,4 secunde pentru demarajul 0-100 km/g şi 10,4 secunde pentru 0-200 km/h (la fel cu versiunea Superleggera).
Viteza maximă a maşinii se cifrează la 320 km/h, iar masa a fost redusă până la 1.340 kg – din nou, la fel ca Superleggera. Faţă de Superleggera, însă, Gallardo Super Trofeo Stradale beneficiază de un altfel de cutie de viteze secvenţială cu 6 trepte, precum şi de un sistem launch-control modificat, denumit „Thrust Mode”.
Nici setările suspensiei, frânelor şi suspensiilor nu sunt la fel, modelul de faţă fiind conceput pentru a-i conferi celui de la volan senzaţiile extreme de pe pistă. Din lumea motorsportului provin roll-cage-ul tubular, centurile cu prindere în patru puncte, precum şi stingătorul – toate acestea regăsindu-se pe lista de opţionale.
Ediţia specială Gallardo Super Trofeo Stradale se mai diferenţiază şi prin culorile speciale pentru caroserie: „Rosso Mars” simbolizează culoarea tradiţională a italienilor în motorsport (la începutul secolului XX, naţiunile erau diferenţiate prin culori pe pistă), alături de care se mai poate opta pentru „Grigio Telesto” sau „Bianco Monocerus”, opţional acoperişul putând fi vopsit în negru gloss.
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Trofeo Stradale mai plusează cu vopseaua mată a spoilerului spate, precum şi prin utilizarea intensivă a fibrei de carbon pentru diverse componente exterioare. La interior, scaunele sunt realizate din fibră de carbon şi sunt îmbrăcate în Alcantara, material regăsit, de altfel, şi pe bord sau pe feţele de uşi şi plafon.
Chiar dacă e o maşină dedicată racingului, clientul poate alege de pe lista de opţiuni şi gadgeturi precum sistem de navigaţie cu Bluetooth, sistem antifurt sau chiar un sistem de ridicare automată a punţii faţă, pentru depăşirea fără dificultate a bordurilor.