Noul XE face parte din marele plan prin care Jaguar Land Rover îşi doreşte să obţină o poziţie dominantă pe piaţa auto în următorii zece ani, aşa că sedanul este văzut ca unul dintre cele mai importante modele lansate de constructorul din Coventry.
XE a debutat la Londra însă urmează să urce şi pe scena Salonului Auto de la Paris 2014, din postura de înlocuitor pentru X-Type, bazat pe o platformă modulară care foloseşte aluminiul ca material de bază pentru 75% din structura sa. XE o ia pe urmele lui Jaguar XF în ceea ce priveşte designul care îl recomandă instantaneu drept un Jaguar veritabil. Cu alte cuvinte, XE este o berlină frumoasă, cu o caroserie care o tranformă în cel mai aerodinamic Jaguar produs vreodată (coeficientul aerodinamic Cd = 0.26), dar despre aspectul exterior vorbesc cel mai bine imaginile din galeria foto.
La fel o fac şi despre interiorul noului XE, care din păcate pare în urmă cu câţiva ani, cel puţin în materie de design şi aranjare a butoanelor, dacă ne raportăm la pretenţiile emise de model. Nu negăm calitatea de top a materialelor (aluminiu, lemn şi piele), însă din imagini, consola centrală afişată de XE face ca cea de pe noul VW Passat să pară o bijuterie premium. În fine, XE se revanşează cu un sistem head-up display cu laser şi un nou sistem de infotainment InControl cu ecran de 8 inci.
Jaguar XE va face uz de o gamă de motorizări diesel şi benzină, ce au la bază propulsorul 2.0 Ingenium cu patru cilindri. Momentan Jaguar nu dezvăluie specificaţiile tehnice, însă anunţă că diesel-ul are un consum mixt teoretic de 3,7 l/100 km.
Lucrurile se schimbă drastic în cazul versiunii de performanţă XE-S, care va fi propulsată de motorul V6 de 3 litri folosit în momentul de faţă de Jaguar F-Type – 340 CP şi un cuplu maxim de 450 Nm. În această configuraţie, XE-S accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde şi atinge o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Vom reveni cu mai multe detalii şi cu impresii live odată cu debutul oficial al noului Jaguar XE la Salonul Auto de la Paris 2014.