Aşadar, comenzile pentru prima maşină electrică de serie mare Renault sunt deschise în Franţa: Renault Fluence Z.E. poate fi văzut şi testat în showroom-urile franceze, iar cei interesaţi îl pot comanda. Pentru că, în curând, maşina va ajunge şi la noi, iată care este situaţia cu preţurile în Franţa.
În primul rând, trebuie menţionat faptul că vorbim de două costuri în cazul lui Renault Fluence Z.E. – o dată este preţul maşinii, iar apoi este abonamentul pentru bateriecare trebuie plătit pentru baterie. Un sistem diferit faţă de ceea ce oferă rivalii Citroen C-Zero, respectiv Peugeot iOn, preţurile acestor modele incluzând şi bateria.
Preţul de bază al lui Renault Fluence Z.E. este de 25.900 euro, dar, graţie bonusului guvernamental acordat pentru maşinile electrice, Fluece Z.E. porneşte de la 20.900 euro, în versiunea de echipare Expression (21.900 pentru Dynamique).
Clientul unui Renault Fluence Z.E. are posibilitatea să aleagă dintr-un program divers de „abonamente” pentru baterie, preţul de pornire fiind de 82 euro/lună, pentru o perioadă de 36 de luni, în condiţiile unui rulaj anual de 10.000 km, asistenţa fiind gratuită pentru probleme tehnice sau „pene de energie”. Depăşirea rulajului anual se taxează cu 0,05 euro/km.
În teorie, preţul minim al unui Renault Fluence Z.E. ajunge, în condiţiile abonamentului cel mai ieftin, la 23.852 euro. Un preţ excelent, dacă ne raportăm la modelele convenţionale: Renault Fluence are un preţ de bază în Franţa de 20.300 euro (versiunea 1.5 dCi 90 eco2 Expression), iar cel mai ieftin Renault Laguna costă 24.800 euro. De asemenea, Fluence Z.E. stă foarte bine şi faţă de concurenţa franceză, Citroen C-Zero având un preţ de pornire de 30.000 euro (cu bonusul guvernamental inclus).
Dacă ne gândim la diferenţele uriaşe între preţul curentului electric şi cel al combustibililor normali (benzină şi motorină), dar şi la reviziile mai ieftine în cazul maşinii electrice, devine destul de clar că Renault Fluence Z.E. vine cu o politică de preţuri foarte atractivă, cel puţin la nivel teoretic.
Perioada minimă de abonament este de 12 luni, preţul de bază (pentru 10.000 km/an) fiind de 102 euro/lună. Cei care utilizează intensiv maşina pot apela la abonamentul cel mai extins, de 128 euro/lună, valabil 36 de luni, pentru un rulaj anual de 25.000 km. Probabil acesta va fi şi cel mai cerut de clienţii care utilizează zilnic maşina pentru naveta pe distanţe scurte, de circa 50-70 km.
În plus, firmele de rent-a-car Avis, Renault, Rent, Hertz şi Europcar oferă un discount de 25% din tarifele standard pentru clienţii care preferă să închirieze maşini Renault Fluence Z.E. Totuşi, cei care vor să parcurgă distanţe mai mari mai au de aşteptat până când va fi pusă la punct o reţea de staţii QuickDrop (prin care se înlocuieşte foarte rapid bateria descărcată cu una încărcată) – pentru moment, doar în Danemarca, Israel şi Australia a început construcţia unei astfel de infrastructuri, din raţiuni de costuri foarte mari.
La acestea se mai adaugă dotările normale pentru un Fluence clasic, nelipsind sistemul de climatizare automată bi-zonă, cele patru geamuri electrice, senzori de ploaie, lumini automate, jante de 16 inch, precum şi un pachet complet de siguranţă (6 airbaguri, ABS cu asistenţă la frânarea de urgenţă şi ESP).
Nivelul superior Dynamique plusează cu radio-CD cu MP3 şi Bluetooth, senzori de parcare, volan îmbrăcat în piele, proiectoare de ceaţă, scaun şofer cu reglaj lombar şi pe înălţime, cotieră centrală spate sau un pachet de ornamente cromate pentru exterior. Evident, nu lipsesc dotările opţionale, deşi lista e destul de scurtă.
Nu mai rămâne decât să vedem dacă planurile ambiţioase ale francezilor se vor materializa într-un bun succes al vânzărilor în 2012. Deocamdată, mai sunt trei luni până la finalul acestui an, un bun barometru pentru cei de la Renault pentru a aprecia interesul clienţilor pentru Renault Fluence Z.E.
Ce părere aveţi:
RENAULT FLUENCE Z.E. E O OFERTĂ CONVENABILĂ CA ŞI COSTURI?