Politica dusă de guvernul bulgar este cea a taxelor
mici, ceea ce are rolul de a atrage investitorii străini
(deşi un efect conex este şi fenomenul înmatriculării de maşini în Bulgaria
de către români).
Iată că unul dintre investitorii străini foarte serioşi se
dovedeşte producătorul auto de maşini chinezeşti Great Wall. Care
are deja o uzină la Lovech, deţinută în parteneriat cu firma
bulgară Litex Motors, unde va începe construcţia a nu mai
puţin de patru modele din 2011.
Este vorba despre un SUV, o utilitară şi două modele sedan, dar
încă nu a fost comunicat oficial despre ce modele va fi vorba.
Putem estima, însă, că SUV-ul va fi Great Wall H5, adică
versiunea facelift a cunoscutului deja Great Wall Hover
CUV, un SUV cu un preţ foarte mic şi cu motorizări de
origine Mitsubishi.
Utilitara va fi, cel mai probabil, un pick-up din familia
Great Wall Deer. În privinţa
sedanurilor, cu siguranţă unul dintre ele va fi rivalul lui
Logan, Great Wall C30, în timp ce al
doilea sedan ar putea fi un model de categorie mai mare, Great Wall C50, care concurează cu Renault
Fluence sau Skoda Octavia.
În uzina bulgară pot fi produse până la 50.000 de maşini pe an,
acestea fiind destinate celor 26 de pieţe auto din Uniunea
Europeană, dar nu numai. Investiţia iniţială s-a cifrat la 85
milioane de euro, dar se estimează că va ajunge la peste 300 de
milioane de euro în momentul startului producţiei. Numărul
de angajaţi se ridică la 1.800 de persoane, din care 400
sunt ingineri din China, Coreea de Sud, Japonia, Germania şi
Italia.
Prin urmare, se pare că Bulgaria devine o ţară foarte
interesantă pentru investitorii auto, chinezii de la Great Wall
considerând oportun mediul de afaceri al vecinilor. Vom
vedea la anul dacă Dacia Logan sau Dacia Duster vor avea de furcă serios cu
această nouă concurenţă.