Fanii lui VW Golf GTI se vor bucura să afle că, la Salonul Auto Geneva 2012, pot vedea noua versiune decapotabilă a hot-hatch-ului german: Volkswagen Golf GTI Cabrio. Care, de fapt, nu e o surpriză totală, chiar dacă vorbim de o premieră mondială pentru constructorul german.
Prima oară când am văzut un Golf GTI Cabrio a fost cu ocazia celei mai mari întâlniri a fanilor VW, de la Worthersee, în 2011. Atunci, Volkswagen a creat un concept special Golf Cabrio GTI, prezentat alături de Golf R Cabriolet. Dacă despre al doilea concept existau semnale clare că nu va ajunge în producţia de serie, toată lumea era sigură că Golf Cabrio GTI e pregătit pentru a ieşi pe piaţă, feedbackul fanilor fiind, însă, hotărâtor.
Aşa încât iată că, pentru prima oară în istoria hot-hatch-ului Golf GTI, Volkswagen le propune celor interesaţi o versiune cabrio, care se alătură caroseriilor hatchback în 3 sau 5 uşi. Evident, motorul nu este o necunoscută, fiind vorba despre cunoscutul turbo de 2,0 litri şi 210 CP. De fapt, cabrioletul devine cel mai puţin potent Golf GTI, deoarece hatchback-ul se pare că va fi oferit, până la apariţia lui Golf 7, doar în varianta de 235 CP (de pe Golf GTI Edition 35).
Chiar dacă o caroserie cabrio necesită ranforsări suplimentare, deci o creştere a masei, performanţele noului Volkswagen Golf GTI Cabrio rămân foarte bune: 7,3 secunde pentru demarajul 0-100 km/h (faţă de 6,9 secunde hatchback-ul Golf GTI), respectiv o viteză maximă de 235 km/h. În plus, procesul de capotare/decapotare a soft-top-ului durează doar 9,5 secunde.
Opţional, cei interesaţi vor putea alege şi o cutie automată DSG, dar şi un diferenţial blocabil activ XDS. VW Golf GTI Cabrio plusează, la nivel exterior, cu grila specifică, spoilere faţă şi spate sportive, o pereche de evacuări cromate rotunde şi jante de 17 inch, încălţate cu pneuri de 225/45 R 17. Preţurile le vom afla, cel mai probabil, cu ocazia salonului elveţian.