Mulţi cunoaşteţi deja care sunt dezavantajele rulării cu pneuri neumflate corespunzător: de la creşterea consumului cu până la 3-4% până la riscurile unei explozii de cauciuc sau uzura mai accentuată a pneului, exemplele sunt multe.
Prin urmare, cei de la Goodyear lucrează intens la un sistem care să asigure umflarea automată a pneurilor, botezat ATM (Air Maintenance Technology). Ideea în sine este destul de simplă, însă tehnologia este complexă, mai ales că vorbim de diferenţe destul de mari între pneurile maşinilor obişnuite şi cele dedicate transportului greu.
De altfel, recent Goodyear a primit în America fonduri guvernamentale de 1,5 milioane de dolari pentru dezvoltarea cât mai rapid a unui astfel de sistem pentru utilitarele mici şi mijlocii. Iar departamentul din Europa a primit un grant din partea guvernului Luxemburg pentru un sistem similar destinat pneurilor maşinilor mici.
Deocamdată, oficialii Goodyear nu au dat un termen limită pentru prezentarea inovatorului sistem pentru pneurile autogonflabile, dar ni se promite că în mai puţin de un an vom avea primele rezultate concrete.
CREDEŢI CĂ E IMPORTANTĂ TEHNOLOGIA PNEURILOR AUTO-GONFLABILE?