Povestea modelelor sport DACIA: de la conceptele futuriste la modelul care a văzut lumina zilei

Autor: ProMotor 19 nov. 2015 Știri auto

Cu toţii am crescut alături de Dacia, aceasta fiind principala marcă românească de maşini. Îndrăgită sau detestată, Dacia este cea mai prezentă maşină de pe străzile din România. Dacă de Dacia 1310 a auzit toată lumea iată alte trei modele care nu au fost atât de populare: 

Dacia Braşovia

Dacia Sport Braşovia a fost un prototip coupé creat de un atelier din Braşov. Acest model a fost prezentat la un salonul auto din 1979. Coupé-ul a fost realizat având la bază modelul Dacia 1310. 

 

Mai multe poze cu aceste modele găseşti în galeria foto.

Dacia MD87

Dacia MD87 a fost un prototip realizat de U.A.P. (Uzina de Automobile Piteşti), în anul 1987 ce dispunea un motor central şi ulterior faruri escamontabile. Dacia MD87 este defapt o Dacie papuc preschimbată într-o maşină sport. Un an mai târziu, a apărut Dacia MD87 Evo, care avea însă faruri escamotabile. Din păcate doar câte un exemplar din cele două „super-maşini” au fost create .

În prezent, nu se ştie ce s-a întâmplat cu cele două maşini Dacia cu motor central şi cu tracţiune spate, însă cele două exemplare reprezintă probabil cele mai valoroase maşini care poartă sigla Dacia în prezent.

Mai multe poze cu aceste modele găseşti în galeria foto.

Dacia Sport

Dacia Sport a intrat în producţie în anul 1983, ca urmare a dezvăluirii prototipului Dacia Sport-Braşovia în anul 1979, astfel fiind produse două modele: Dacia Sport 1310 cu motor de 1289 cm³ şi cu o putere de 54 CP şi Dacia Sport 1410 cu motor de 1397 cu o putere de 65 CP. Între anii 1981-1985 se produce modelul cu usi scurte, iar din 1986 şi până în 1992 se produce modelul cu uşi mai lungi. A fost primul şi ultimul model sport produs de constructorul piteştean.

Mai multe poze cu aceste modele găseşti în galeria foto.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide