Pentru a sărbătorii 70 de ani de activitate, în anul 2000 cei de la Pininfarina au dezvăluit unul dintre cele mai excepţionale concepte din istorie: Ferrari Rossa. Acesta era inspirat din modelele de curse Ferrari din anii ’50 ai secolului trecut, precum Ferrari 250 Testa Rossa din 1957. Proiectul a fost desenat de japonezul Ken Okuyama, designer şef Pininfarina la acea vreme. Tot el a fost ”responsabil” pentru proiecte precum Ferrari Enzo, Maserati Quattroporte şi Maserati Birdcage.
Conceptul a fost construit pe şasiul modelului Ferrari 550 Maranello, iar Rossa împărtăşeşte aceeaşi dispunere a motorului în partea din faţă. Rossa, cuvânt care înseamnă roşu în italiană, a fost un prototip care a vrut să testeze viabilitatea producţiei unui astfel de model, scrie Motor1.com
Deşi a fost creată ca maşină de expoziţie (showcar), sub capotă se află un motor V12 care produce 485 de CP, perfect funcţional. La fel şi interiorul, şoferul şi pasagerul fiind separaţi printr-o consolă centrală, fiecare având spaţiul lui, bine proporţionat.
Având ”inima” lui 550 Maranello, conceptul Rossa a fost aproape la fel de rapidă ca donatorul său, reuşind să atingă o viteză maximă de aproximativ 300 de kilometri pe oră, cu 21 de km/h mai puţin decât 550.
Ferrari nu a dezvaluit detalii cu privire la performanţa acceleraţiei de la 0-100 de kilometri pe oră, dar cel mai probabil conceptul a fost un pic mai lent decât 550 Maranello, care avea nevoie de 4.4 secunde pentru a atinge suta.