Cei de la Renault s-au bucurat că, încă de la
lansare,
Dacia Duster a dovedit un foarte bun
succes la vânzare, în ciuda micilor „piedici” legate de
poluare, frânare sau calitatea materialelor.
Iată că există şi un revers al medaliei, cel puţin în Franţa.
Deoarece comenzile pentru maşină sunt foarte multe, s-a
ajuns la liste de aşteptare de 7 luni – ba, mai mult,
conform dealerilor francezi, clienţii care vor veni la sfârşitul
lui 2010 să îşi comande o maşină o vor primi doar la sfârşitul lui
2011!
Prin urmare, cei din domeniul second hand s-au adaptat şi
au transformat Dacia Duster în obiect de speculă.
Ceea ce înseamnă că maşinile second hand, care au până la 10.000 km
la bord, au preţuri de vânzare la nivelul versiunilor noi din
showroom, iar modelele „second hand 0 km” se vând mai scump decât
modelele de catalog.
De exemplu, Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP 4×2 Laureate are un preţ
de listă de 16.200 euro. Însă la dealerii second hand, o astfel de
versiune, tot cu 0 km, se vinde cu peste 1.000 de euro mai
scump. Mai mult, modelele cu motoare 1.5 dCi de 85 CP, au
preţuri mai mari decât maşinile noi cu până la 2.000-2.500 euro, în
medie!
În general, modelele cu un rulaj mediu de 4-5.000 km (ba chiar
de circa 10.000 km), au preţuri foarte apropiate de versiunile noi,
în general diferenţa de preţ variind între 200 şi 700 euro peste
preţul de listă al unui Duster nou.
Există rare situaţii în care unii clienţi vor să scape cât mai
repede de maşină, aşa încât sunt şi anunţuri cu Dacia
Duster având circa 10.000 km la bord care se vând cu până la 600
euro mai puţin decât un model nou. Prin urmare, o scădere
extrem de mică a valorii, dictată de necesitatea de a vinde cât mai
urgent maşina.
În concluzie,
Dacia Duster intră acum în rândul maşinilor care nu sunt deloc
afaceri profitabile ca maşini second hand – practic, în
Franţa, dacă vrei un Duster, ori aştepţi aproape un an pentru o
maşină nouă, ori plăteşti câteva mii de euro mai mult ca să îl ai
imediat.
ŢI-AI LUA DUSTER SECOND
HAND SAU NOU?