În timp ce toată lumea sărbătorea fiesta reprezentată de Salonul Auto de la Paris, veterani de război argentinieni fugăreau echipajul TopGear din ţara lor. Cu pietre. Având în vedere gravitatea gestului din partea argentinienilor, poţi spune că cei trei prezentatori TopGear au apăsat un buton mare şi roşu. Da, aşa au făcut, chiar dacă indiciile par să arate o coincidenţă nefericită. Foarte nefericită.
(via)
TopGear a petrecut ultima perioadă în Argentina, unde filmau episodul special de Crăciun (pentru cei care nu urmăresc TopGear, episodul special se desfăşoară într-o altă ţară decât Marea Britanie, unde cei trei cutezători reuşesc să mai supere pe cineva cu remarcile lor). În cazul argentinienilor nu au fost nevoiţi să spună ceva, numărul uneia dintre maşinile echipajului (Porsche-ul 928 condus de Clarkson) trezind amintiri neplăcute sud-americanilor.
Argentinienii nu au putut să nu coreleze numărul maşinii lui Clarkson (H982 FKL) cu războiul dintre Argentina şi Marea Britanie, din 1982, care a avut ca miză insulele Falklands. Război pe care Argentina l-a pierdut, şi nu a făcut-o fără pierderi de vieţi omeneşti.
Ceea ce a urmat a fost o serie de incidente în care veteranii de război încercau să se răfuiască cu echipajul de filmare (şi cu vedetele) TopGear, în timp ce aceştia din urmă încercau să iasă din ţară nevătămaţi. În drumul lor, au fost interceptaţi de trupele de gherilă ad-hoc şi atacaţi cu pietre, în ciuda prezenţei evidente a organelor de poliţie.
În cele din urmă, echipa a fost nevoită să abandoneze maşinile iniţiale şi să apeleze la alte mijloace de transport. Cât despre răspunsul producătorului TopGear referitor la acuzele aduse (ziarele locale au stipulat faptul că numărul de înmatriculare ar fi fost ales intenţionat), Andy Wilman a declarat că „producătorii Top Gear au cumpărat trei maşini pentru această ediţie a emisiunii. Este total neadevărată ideea că această maşină a fost cumpărată pentru acest număr de înmatriculare sau că numărul original a fost înlocuit”
sursa: Mediafax
Update 08.10.2014
Potrivit articolului semnat de Jeremy Clarkson în fiecare duminică în publicaţia britanică Sunday Times, numărul de înmatriculare care ar fi stat la baza întregii poveşti a fost dat jos de pe maşina condusă de Clarkson după ce un utilizator de pe Twitter le-a spus că le-ar putea face probleme. Când au ajuns în Tierra del Fuego, Porsche-ul în cauză nu mai avea deloc număr în faţă, iar în spate era un număr aleator.
În schimb, prezentatorul TV bănuieşte că întreaga poveste (care, după cum o să vezi în continuare, a fost destul de înfricoşătoare) a fost o mişcare a politicienilor din zonă, care pot să se laude la alegerile următoare că i-au trimis pe britanici cu coada între picioare înapoi acasă.
Atunci când cei din echipa de filmare au aflat de la contactele locale că există un grup de persoane care vor să îi atace, reprezentanţii autorităţilor locale le-au spus că nu mai sunt bineveniţi în oraş şi că siguranţa lor nu mai poate fi garantată. Când au ajuns la hotel, erau aşteptaţi de un grup de aşa-zişi veterani de război, care, potrivit lui Clarkson, nu aveau mai mult de 30 de ani fiecare.
Richard Hammond, James May şi Jeremy Clarkson s-au ascuns sub patul din camera de hotel a unui documentarist pentru a nu fi găsiţi de localnicii care spuneau „ardeţi-i, ardeţi-le maşinile”. În cele din urmă, cei trei, împreună cu alţi şase oameni, au reuşit să ajungă la Buenos Aires, dar au lăsat în urmă 29 de oameni – cameramani, sunetişti, producători şi documentarişti.
Aceştia au plecat în toiul nopţii către graniţa cu Chile, dar în prima localitate au fost prinşi într-o ambuscadă – un camion bloca drumul, iar şanţurile de lângă şosea erau pline cu oameni de-ai locului. Cu toate acestea, au reuşit să treacă mai departe, dar au fost nevoiţi să abandoneze cele trei maşini care vor apărea în emisiune, maşini în care au fost lăsate echipamente video în valoare de sute de mii de euro. Ajunşi, în cele din urmă, la un punct de trecere a frontierei extrem de izolat, cei 29 de membri ai echipei TopGear au fost ţinuţi pe loc de la ora trei noaptea şi până la 11 dimineaţa.
Articolul lui Clarkson poate fi citit integral pe reddit (sau în Sunday Times, dacă ai de unde să faci rost de el)