Cei de la G.M. spun că această versiune nu este doar un Corvette Z06 la care au adâugat un supercharger şi mai multe elemente aerodinamice, ci au dorit să construiască un automobil care poate fi folosit zi de zi, dar este capabil să facă faţă pe circuit alături de supercarurile europene.
Surprinzător faţă de versiunea de serie, sub capota lui ZR1 toarce un propulsor mai mic. Capacitatea noului motor V8 LS9 este de "doar" 6,2 litri, sensibil mai mic decât "monstrul" de 7 litri de pe Z06. Inginerii americani au învăţat, însă, că uneori "less is more" şi prin montarea unui supercharger Eaton speră sa scoată o putere de circa 100 de CP/litru. Printr-un calcul simplu, rezultă că ZR1 se laudă cu 620 de cai, o valoare încă neconfirmată de cei de la G.M. Cifrele dinamice sunt impresionante doar 3 secunde până la 100 km/h şi o viteză de top de peste 320 de km/h.
Pentru ca surplusul de putere să nu fie anulat de un surplus de greutate inginerii americani au făcut exces de fibră de carbon, aproape toate elementele de caroserie fiind confecţionate din acest material tot mai des uzitat. Pentru a epata, Corvette ZR1 umblă cu motorul la vedere, capota motorului având o suprafaţă de policarbonat transparent, prin care curioşii pot trage cu ochiul la cel mai puternic motor de la G.M.
Suspensia este una modificată folosind un sistem magnetic similar cu cel de la Ferrari 599, pentru un comportament ferm. Pentru a numai fi subiect de anecdote în rândul europenilor, în legătură cu frânele mai "boeme" ale modelelor americane, inginerii de la G.M. au apelat la Brembo de data asta. Pe faţă sunt montate discuri cu diametrul de 15,5 " şi etrieri cu 6 pistonaşe, iar pe spate s-a optat pentru discuri de 15", aceleaşi disponibile pe Ferrari Enzo.
Cu un preţ de 100.000 de dolari modelul se anunţă chiar accesibil comparativ cu rivalii la care ţinteşte. Must-have pentru acest model vopseaua albastră…