De regulă, atunci când încheiem o poliţă facultativă de asigurare de tip CASCO plecăm de la asigurator cu inima împăcată că avem toate situaţiile acoperite. Ei bine, în realitate există anumite „zone gri”, neacoperite de poliţă, dar aceste aspecte, de cele mai multe ori, nu sunt comunicate clientului, însă sunt regăsite în contractul proaspăt semnat.
Spre exemplu, una dintre prevederile contractuale arată că asiguratul nu beneficiază de despăgubire în situaţia în care „nu a luat toate măsurile necesare pentru limitarea pagubei”, scrie economica.net. Acest fapt ridică o întrebare foarte importantă: În caz de vandalism sau furt cum demonstrez că am luam măsurile necesare pentru limitarea pagubei ţinând cont de faptul că marea majoritate a maşinilor sunt parcate, în aer liber, în spatele blocurilor?
Nu sunt incluse în asigurare nici pagubele provocate motorului sau ale altor componente prin creşterea temperaturii, şi nici cele produse prin acţiunea curentului electric. Iar în cazul în care se constată că şoferul a continuat rularea în urma apariţiei unei defecţiuni majore (de exemplu: baie de ulei spartă) firma de asigurare refuză plata.
Dacă în cazul unei greşeli de reparaţie dauna iniţială se agravează firma de asigurare nu mai plăteşte fiind nevoiţi să cereţi despăgubiri service-ului respectiv.
Pe lângă preţul ridicat al poliţelor CASCO existenţa unor clauze de excludere nu fac nimic altceva decât să „alunge” clienţii firmelor de asigurare fapt care se oglindeşte în numărul redus de poliţe CASCO vândute.
Pentru a evita aceste aspecte, cereti sfatul unui consultant in asigurari.