Puţini sunt anii când câştigătorul titlului Car of The Year se detaşează atât de tare faţă de concurenţă. 2015 este unul dintre aceşti ani: Volkswagen Passat a câştigat titlul, dar nu oricum, ci la o distanţă de aproape 100 de puncte faţă de a doua clasată!
340 de puncte a acumulat VW Passat din voturile jurnaliştilor celor mai mari reviste de auto din Europa, fiind la o distanţă de nu mai puţin de 92 de puncte faţă de următorul clasat, care este o surpriză: Citroen C4 Cactus, care a acumulat 248 de puncte. Mercedes-Benz C Class se situează pe poziţia a treia a podiumului, cu 221 de puncte, în timp ce Ford Mondeo şi Nissan Qashqai ocupă locurile 4 şi 5, cu 203, respectiv 160 de puncte.
Liniile clasice ale noului Passat nu au mai supărat audienţa, ci atrag sute de mii de clienţi anual
Următoarele clasate dintre finaliste sunt BMW Seria 2 Active Tourer şi Renault Twingo, cu 154, respectiv 124 de puncte.
Este o confirmare a poziţiei de lider absolut în segmentul său a perenului Passat (testat de noi în România), în ciuda tuturor criticilor care i se mai aduc în privinţa păstrării formelor prea clasice şi a „lipsei de cutezanţă” în design. Iată că o reţetă foarte bună poate fi îmbunătăţită constant şi fără să aduci revoluţii în design, cu constanţă, iar jurnaliştii europeni să premieze acest lucru.
Interiorul aproape premium i-a impresionat pe jurnaliştii europeni
Pe de altă parte, este şi o lecţie pentru Ford, care a venit în Europa cu o maşină lansată aici cu 2 ani în urma lansării pe piaţa americană. Handicapul acesta va fi greu de recuperat de Mondeo în segmentul său (testul nostru, aici), în ciuda designului excepţional al maşinii. Surpriza C4 Cactus, pe de altă parte, ne arată că jurnaliştii apreciază încercările de spargere a barierelor convenţionale (puteţi citi testul nostru cu C4 Cactus).
În fine, clasarea pe locul 3 a unei maşini premium arată, în continuare, cât de greu este pentru mărcile premium să câştige titlul de Car of The Year. Cine ştie, poate anul viitor…