După ani buni de tachinări, Bentley a prezentat, înainte de debutul oficial de la Frankfurt 2015, primele informaţii şi imagini oficiale cu cea mai nouă creaţie a sa: Bentayga.
Este primul Sports Utility Vehicle creat vreodată de Bentley, aşa că a trebuit să fie unul care să bifeze cât mai multe căsuţe de „cel mai”: este cel mai rapid, mai puternic, mai luxos şi mai exclusivist SUV din lume, după spusele reprezentanţilor din Crewe.
Deja ştii că prinde 300 km/h, aşa că partea cu „cel mai rapid” a fost lămurită deja. Şi cu motorul ai făcut cunoştinţă acum câteva luni, doar că atunci nu era confirmat în mod oficial. Acum este: Bentayga este animat de un W12 twin-turbo de 6,0 litri, cu 608 ca-putere şi 900 Newtoni-metru, conectat la roţi prin intermediul unei transmisii automate ZF cu opt trepte. Puterea este împărţită tuturor celor patru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală.
Asta face SUV-ul de 2,4 tone nu doar să ajung la 300 km/h, ci şi să atingă 100 km/h, cu start de pe loc, în doar 4,0 secunde. Volkswagen se lăuda şi că acest W12 este cel mai economicos motor cu 12 cilindri din segmentul de lux, aşa că merită menţionate şi cifrele de consum: 12,8 l/100 km în regim mixt, cu emisii de CO2 de 292 g/km.
În cazul în care nu ţi se pare foarte mare, probabil că este de la roţi: SUV-ul Bentley de 5,1 metri lungime (şi doi metri lăţime) vine standard cu jante cu diametru de 20 de inci, încălţate cu pneuri Pirelli şi care ascund discuri de frână ventilate, cu diametrul de 400 mm pe faţă şi 380 mm pe faţă. Iar roţile de 20 de inci sunt cele mai mici: opţional, se pot comanda roţi de 21 şi de 22 de inci.
Dacă te întrebi ce mai înseamnă „cel mai luxos SUV din lume” în ziua de azi, aruncă o privire interiorului, desfăşurat opulent între cei 2,992 metri de ampatament: piele de cea mai înaltă calitate, întreruptă elegant de una dintre cele şapte tipuri de furnir şi de inserţii metalice. Scaunele din faţă dispun, pe lângă funcţiile de încălzire şi ventilaţie, de masaj – şi de reglaje pe 22 de direcţii. Iar sistemul de infotainment este reprezentat la interior de un ecran cu diagonală de opt inci. Ţi se pare puţin? Şi mie mi se pare puţin. Nu că asta ar mai conta acum. Ah, sistemul audio! Sistemul audio Naim livrează 1.950 de waţi.
Cât despre „cel mai exclusivist SUV din lume”, probabil că se referă la faptul că niciun alt producător de SUV-uri de pe Terra încă nu a pus set de tacâmuri şi frigider de şampanie în portbagaj – care, apropo, mai are 430 de litri de volum disponibili.
Primele livrări vor avea loc anul viitor. În privinţa preţului va trebui să mai aşteptăm.