LIVE: Prim contact cu Audi A8 şi S8 facelift, la Frankfurt
Faceliftul lui A8 nu schimbă fundamental limuzina germană premium, ci doar o modernizează un pic. Semnalizatoarele cu LED dau o notă ultramodernă maşinii, iar interiorul a fost periat puţin pentru a fi şi mai luxos ca până acum. Rămâne însă problema spaţiului destul de mic pentru cap în spate – raportat la această clasă, desigur – dar inginerii de la Audi vor avea cu siguranţă pe lista lor acest aspect atunci când vor crea următoarea generaţie de A8.
Materialele sunt fără cusur, tot habitaclul respiră calitate, iar germanii au dorit să arate că maşina poate face încă faţă noului S-Klasse, de exemplu. Deşi nu se ridică la acelaşi nivel tehnologic cu concurentul complet nou de la Mercedes-Benz, A8 este mai eficient şi păstrează atuurile sportive şi de confort care i-au adus renumele.
Primul contact de la Frankfurt cu S8 facelift ne face să declarăm următoarele: nu doar că noul S8 este mai puternic, dar văzut de aproape arată înfricoşător de bine. Un calandru ameninţător, jante din aliaj lucios, elemente aerodinamice care fac ca maşina să arate şi mai rapidă – pe măsura performanţelor sale.
Interiorul este garnisit cu materiale premium spre lux, iar poziţia la volan te va îmbia să te bucuri de cei 520 CP ai maşinii fără nici cea mai mică distragere.
Vom realiza un comparativ între cei trei germani premium de clasă mare, cât de curând!
Audi A8 facelift şi Audi S8 facelift au fost dezvăluite de germanii din Ingolstadt înainte de premiera mondială de la Salonul Auto Frankfurt 2013. Reîmprospătarea navei amiral a celor de la Audi vine cu câteva modificări discrete la exterior, câteva schimbări la interior şi o selecţie de motoare ceva mai puternice decât în prezent.
Blocurile optice redesenate reprezintă cea mai vizibilă schimbare la exteriorul lui A8. Acum, Audi oferă pe lista de opţionale faruri Matrix LED, în timp ce modelele cu motor V8 vin la pachet cu faruri cu LED-uri convenţionale.
În interior, schimbările se rezumă la o nouă gamă de tapiserii, care oferă materiale şi culori noi. La fel ca până acum, lista de opţionale include dotări care, adunate, pot dubla valoarea unui A8. Lucruri precum scaune ventilate cu funcţie de masaj, suporturi de relaxare pentru picioarele pasagerilor din spate, aer condiţionat automat cu patru zone şi uşi cu asistenţă electrică la închidere.
Sub capotă, faceliftul aduce mai multă putere pentru o parte dintre motorizările oferite în prezent. Astfel, propulsorul pe benzină 3.0 TFSI produce acum 310 CP, iar cel de 4,0 litri TFSI dezvoltă 435 CP. Nici oferta diesel nu a scăpat de îmbunătăţiri – unitatea 3.0 TDI Clean Diesel produce 258 CP, în timp ce marele 4.2 TDI Clean Diesel oferă 385 CP şi 850 Nm.
Celelalte variante rămân neschimbate. Asta înseamnă că varianta A8L W12 are în continuare un W12 de 6,3 litri pe benzină sub capotă, care produce 500 CP, în vreme ce limuzina sportivă Audi S8 beneficiază de acelaşi propulsor pe benzină de 4,0 litri care dezvoltă 520 CP.
Audi A8 facelift va ajunge la dealerii din Germania în noiembrie 2013, după premiera de la Salonul Auto Frankfurt, cu preţuri care pornesc de la 74.500 de euro.