Audi A1 Cabrio va viza publicul tânăr urban, cuprins de fenomenul trendy şi în căutare de lucruri noi, deci implicit MINI Cabrio. Cel două modele îşi vor atrage însă publicul prin atitudini şi caracteristici diferite, dar totuşi similare. Dacă MINI mizează pe spiritul retro, Audi A1 Cabrio încearcă prin modernism. De asemenea, modelul din Ingolstadt va avea doar două locuri şi mecanismul de pliere a plafonului textil va fi unul diferit, mai complex, dar şi mai aspectuos decât la citadina britanică.
Renunţarea la bancheta din spate, cu rol mai mult decorativ pe modelele din această clasa, asigură însă un spaţiu decent în protbagaj, chiar şi cu plafonul textil strâns acolo unde ar trebui să stea bagajele. Spatele va împrumuta elemente de design de la fratele mai mare Audi A3 Cabrio, fiind destul de scurt , iar cele doua paravânturi vor decora spaţiul din spatele tetierelor..
În materie de motorizări, Audi A1 Cabrio va apela la ce are grupul mai bun în materie de propulsoare mici şi turbo. Astfel puterile vor varia între 140 şi 180 de cai, cu o posibilă mică bombă de 261 CP pentru versiunea S1. Varianta de intrare va fi însă un 1.6 de 102 CP,iar ca diesel se va oferi un 2.0 litri TDI. Astfel Audi reuşeşte să îşi surclaseze rivalul nedeclarat, MINI, oferind motoare mult mai performante. Se va renunţa şi la sistemul quattro din motive de greutate şi tot din acelaşi raţionament, materialele predominante vor fi aluminiu şi oţel. O variantă hibridă ar putea fi posibilă, conform celor de la Autoexpress, devenind astfel primul cabrio hibrid din lume. Modelul îşi va face debutul la Salonul de la Frankfurt în 2009.