Audi a prezentat la CES (Consumer Electronics Show) în Las Vegas o serie de tehnologii care se află deja pe modelele de serie ale producătorului german, dar şi câteva tehnologii despre care Audi spune că vor ajunge pe maşinile produse în serie în mai puţin de zece ani.
Printre tehnologiile viitorului prezentate de Audi se numără două sisteme de parcare automată a maşinii cu ajutorul unui telefon mobil sau al unui calculator central dintr-o parcare subterană, un sistem de conducere autonomă a maşinii în situaţii de trafic aglomerat, stopuri dinamice cu lumini OLED şi stopuri cu lumini laser.
Primul sistem de parcare automată, denumit de Audi „piloted driving for parking maneuvers at the roadside and in garages”, îl ajută pe şofer să-şi parcheze maşina în locuri strâmte, fără ca el să se afle în maşină. În esenţă, acest sistem îi permite şoferului să coboare din maşină atunci când se află în faţa garajului sau a unui loc de parcare strâmt şi să parcheze cu ajutorul cheii sau a smartphone-ului.
Maşina se foloseşte de o multitudine de senzori pentru a se parca singură în locul ales, iar dacă detectează un obstacol frânează automat. Atunci când ajunge în poziţia finală, motorul se opreşte, uşile sunt încuiate, iar şoferul, care se află în afara maşinii, primeşte o confirmare.
Când şoferul vrea să intre înapoi în maşină, nu trebuie decât să apese pe un buton, iar maşina iese singură din locul de parcare.
Al doilea sistem de parcare automată, denumit de Audi „piloted driving for parking maneuvers in parking garages”, îi permite şoferului să aleagă, prin intermediul unui smartphone, un loc de parcare dintr-o parcare subterană sau supraterană, după care poate să iasă din maşină, iar maşina va merge singură la locul de parcare respectiv. Acest sistem presupune, însă, existenţa unei parcări subterane sau supraterane inteligente, deoarece maşina se conduce singură prin intermediul instrucţiunilor primite de la calculatorul central al parcării. Deocamdată, nu există nici o parcare echipată cu o astfel de tehnologie, însă Audi lucrează deja la dotarea unei parcări din Ingolstadt, Germania cu această tehnologie.
Printre inovaţiile în materie de lumini auto prezentate de Audi la CES se numără stopurile cu lumini OLED şi stopurile cu lasere.
Stopurile cu lumini OLED dezvoltate de Audi transformă, de fapt, partea din spate a unei maşini într-un fel de televizor. Astfel, prototipul germanilor poate afişa un număr nelimitat de forme, atât statice, cât şi dinamice.
Spre deosebire de LED-uri, care folosesc cristale semiconductoare, OLED-urile sunt făcute din materiale organice, care sunt întinse pe straturi drepte şi extrem de subţiri, de ordinul miimilor de milimetru grosime.
Stopurile cu lasere sunt o altă inovaţie prezentată de Audi. Acestea includ, după cum le spune şi numele, o lumină laser care are scopul de a ajuta şoferul atunci când face manevre cu spatele în condiţii de vizibilitate scăzută.
În condiţii de vizibilitate normală, laserul proiectează o linie dreaptă pe asfalt, care ar trebui să fie luată drept reper de către şofer atunci când parchează cu spatele.
Alte tehnologii prezentate de Audi la CES includ un sistem multimedia cu procesor quad-core de 1,4 GHz, un sistem audio 3D care promite să producă un sunet surround natural şi un sistem de faruri cu lumini LED Matrix, care împarte lumina fazei principale în mai multe segmente individuale pentru a obţine o iluminare optimă, fără a fi nevoie de mecanisme de rotire a lentilelor.
Salonul CES se desfăşoară în perioada 8-11 ianuarie în Las Vegas, Statele Unite ale Americii şi este unul dintre cele mai mare saloane de tehnologie din lume.