Aston Martin a împrospătat modelul DB9 pentru 2013 cu o serie de schimbări stilistice şi câteva noutăţi tehnice. În plus, modelul Virage, lansat anul trecut, va ieşi din producţie, iar noul Vanquish va înlocui vechiul DBS. Pe scurt, în prezent, gama maşinilor de serie Aston Martin este următoarea: Vantage, DB9, Vanquish, Rapide şi Cygnet – modelul bazat pe Toyota iQ.
Modificările aduse exteriorului noului DB9 includ o capotă redesenată, bare faţă-spate noi, guri de aerisire noi pentru aripile din faţă şi un eleron nou, mai mare, pentru capota portbagajului.
Interiorul va putea fi comandat în configuraţie 2+2 scaune sau doar cu cele două scaune din faţă, iar materialele vor fi de o mai bună calitate decât până acum. Dacă un client va alege să-şi cumpere un DB9 cu doar cele două scaune din faţă, Aston Martin va oferi, opţional, un set de scaune sport mai uşoare cu 17 kg faţă de cele standard.
Printre alte opţiuni noi disponibile pe DB9 facelift se numără o cameră video pentru mers înapoi, două pachete de fibră carbon – unul pentru exterior şi celălalt pentru interior – şi posibilitatea de a îmbrăca plafonul în piele.
Şasiul a rămas acelaşi, însă inginerii Aston au montat un set de frâne îmbunătăţite de la Brembo, cu discuri ceramice şi etriere noi, care sunt mai uşoare cu 12.5 kg decât cele standard.
Sub capotă, DB9 primeşte cea mai nouă generaţie a motorului V12 de 5.9 litri, care, în urma unor modificări, dezvoltă 510 cai putere şi 620 Nm. Mai mult, cei de la Aston Martin spun că motorul e montat acum puţin mai jos, ceea ce ar trebui să îmbunătăţească ţinuta de drum în virajele strânse.
Noul DB9 face sprintul de la zero până la 100 km/h în 4.6 secunde, cu 0.2 secunde mai rapid decât actualul model, în timp ce viteza maximă a scăzut de la 300 km/h la 295 km/h.
Aston Martin va prezenta modelul DB9 împrospătat pe 2013 la Salonul Auto Paris 2012 de la sfârşitul acestei luni şi îl va pune în vânzare până la sfârşitul acestui an.